Dag 8 Erawan watervallen en de tiger temple - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Dag 8 Erawan watervallen en de tiger temple - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Dag 8 Erawan watervallen en de tiger temple

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

06 Augustus 2009 | Thailand, Kanchanaburi

Allereerst even een huishoudelijke mededeling :P Het verhaal van gister was niet af, omdat de computer uitviel. Het is nu toegevoegd, dus voor de liefhebbers.. lees junglebook dag 2 maar!
Ook hebben we foto's erbij gezet. Bij oude verhalen staan nu ook foto's!! :)

Vandaag opnieuw een scooter gehuurd en lekker samen op pad gegaan. De eerste bestemming: Erawan watervallen!
Onderweg kwamen we verkeersborden tegen. Het eerste was, kijk uit voor overstekenden kippen. De tweede was kijk uit voor overstekenden honden. De derde: kijk uit voor overstekenden koeien. En de vierde... kijk uit voor overstekenden olifanten. Het moet niet gekker worden en dat werd het gelukkig ook niet.
Na een uur scooteren kwamen we bij de watervallen in de bergen. De watervallen bestonden uit 7 treden en het was een aardig eindje wandelen om deze te bereiken. We begonnen (hoe kan het ook anders) bij trede 1, prachtig. Hier liepen aapjes rond, zaten in de bomen en gaven bij een fotoshoot!
We wandelden naar boven en zwommen onder de watervallen. Dat ging nog niet zo soepel, want er zwemmen ook vissen. En dat is niet zo'n ramp als deze vissen ons met rust zouden latern, maar dat deden ze dus niet. Het waren 'hap- vissen'. Ze hapte de hele tijd aan je voeten. Een irritant gevoel! Ilse spetterde daarom maar extra veel om de vissen weg te jagen.
Valentino heeft de waterval op niveau 5 gebruikt als glijbaan, erg leuk!! :)
Het was prachtig om te zien, wat een natuur! Zo iets kan je je niet voorstellen!

Daarna op naar de tiger temple. Wat eerder al mis ging, ging nu weer bijna mis. Maar gelukkig kon een lieve thaise vrouw ons de weg wijzen en kwamen we goed aan.
We keken onze ogen uit naar monniken en tijgers. We hebben tijgers geaaid, tijgers uitgelaten, tijgers geknuffeld en heeel veel foto's van tijgers gemaakt. Echt bizar dat je deze beesten zo dichtbij ziet!
Een geweldige onvergetelijke ervaring! Waanzinning!
Zie de foto's voor beelmateriaal.

Nu zijn we weer terug bij ons guesthouse, gaan we weer even tot rust komen, want we zijn aardig moe van alles. Morgen gaan we terug naar Bangkok en vanuit daar vliegen we naar het zuiden. Op naar de eilanden, daar zijn we wel aan toe. Morgen rond 14.00 thaise tijd vliegen we. Vanaf het vaste land nemen we de nacht boot naar Koh Tao. Zo rond 8.00 de volgende dag zullen we daar aankomen.
We verlangen wel naar het strand, naar het zonnen en het zwemmen. Maar vooal het relaxen!

Tot op Koh Tao!!
Val&Ils

• 06 Augustus 2009 - 12:33

Papa En Mama:

Wel erg gevaarlijk die tijgers. De vissen dat kan nog wel, maar tijgers aaien en knuffelen is wel een beetje eng. Goede vlucht morgen

• 06 Augustus 2009 - 13:55

Opa En Oma:

hallo ilse valentino .Het is maar goed dat Ilse alles heeft leren eten.brengen jullie voor Opa een tijger mee, leuk voor op het balkon Liefs van ons

• 06 Augustus 2009 - 14:54

Pascal:

Zo te lezen vermaken de kinders zich wel... ;o)

Leuke foto's!

• 06 Augustus 2009 - 20:33

Mamita:

Wat een geweldige foto's! Ik zou graag af en toe om een hoekje willen kijken en er ook even willen zijn, echt super wat jullie allemaal meemaken. De olifanten, de tijgers, de tempels en watervallen, alles is even bijzonder! Ik kan me voorstellen dat jullie ernaar uitkijken om te gaan uitrusten op een eiland, jullie hebben al zoveel gedaan! Goede vlucht morgen en tot jullie volgende verhaal. Veel liefs en een dikke kus x