Dag 6 & 7: Jungle Book - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Dag 6 & 7: Jungle Book - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Dag 6 & 7: Jungle Book

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

05 Augustus 2009 | Thailand, Kanchanaburi

Na een lekker ontbijtje bij ons guesthouse zijn we klaar voor de Jungle. Tassen zijn gepakt, gevuld met wandelschoenen en muggenspray... heel veel muggenspray.
Met de minibus, 12 anderen, onze gids en de chauffeur gaan we op weg richting jungle. Onderweg stoppen we bij de Sai Yok Noi waterval. Het is er prachtig, we klimmen naar boven en staan bijna in de waterval! Snel weer verder, want we hebben een druk programma. Volgende stop is de Hellfire Pass. Een gebied waar gevangen geallieerde soldaten, uit oa Nederland en Engeland moesten werken aan een spoorlijn voor de Jappanners. Ze werden als slaven behandeld en er zijn er velen gesneuveld. Bizar om te beseffen dat er zoveel mensen hier zijn omgekomen. Een deel van het spoor is nog te zien.
We hijsen ons weer in de minibus en op naar de volgende stop: de Hot water springs. Oftewel heetwater bronnen. Daar nemen we een heerlijk bad in de warme baden en koelen daarna heerlijk af in de naastgelegen rivier. Op naar de lunch: heerlijk Thais eten!
En dan nu: eindelijk naar de jungle. Voor we de jungle in gaan, nog snel wat extra eten en muggenspray aanschaffen, wandelschoenen aan en gaan!
De gids vertelt ons, dat de olifanten morgen moesten werken, dus dat de helft van de groep vandaag een Olifantenrit mag maken. Ilse stond te springen en ja, we mochten vandaag mee met de olifant! De korte versie van deze ervaring: ge-wel-dig! Voor de liefhebbers ook de lange versie :D
Te olifant gingen we door de jungle, beekjes en rivieren. Ongelofelijk door wat voor smalle paadjes en glibberige beekjes die dieren kunnen! Een onvergetelijke, waanzinnige, hobbellige, spannende en romantische rit!
Hierna moesten we er zelf aan geloven: een wandeling van 3,5 uur door de jungle stond ons voor de boeg. Wat zijn wij blij met de wandelschoenen die we gekocht hebben! Dwars door de bamboe, door watervallen, beekjes en omgevallen bomen, de berg op! Bij het eerste beekje dachten we: 'we moeten onze voeten droog houden', maar al snel stonden we tot onze knieen in het water om een riviertje over te steken!
Na anderhalf uur dacht Ilse dat we er toch wel bijna moesten zijn... maar helaas! We klommen, sjokten, vielen en liepen verder. Nog 25 minuten klimmen en 25 minuten dalen, zei de gids. Bij Ilse sloeg de paniek lichtelijk toe, want het begon te schemeren... En ja, niet veel later zagen we geen hand meer voor ogen en moesten we met zaklampen en aanstekers verder lopen! Uiteindelijk... na 3,5 uur puur avontuur, kwamen we in het 'Karen' dorpje aan. Snel onze schoenen afspoelen in de rivier en boven het kampvuur laten drogen!
Er is geen elektriciteit of stromend water. We kregen een typisch Karen-hutje op palen met dunne matrasjes en een grote klamboe.
Een heerlijke Thaise maaltijd stond op ons te wachten en dan snel naar bed, want we zijn bekaf.

Gister toen wij dit verhaal aan het typen waren, viel onze computer telkens uit.. vandaar dat we nu verder gaan. We zetten nu ook foto's erbij. Ook bij de vorige verhalen!!

Maar goed, nu dus dag 7. om 06.00 werden we door onze gids wakker gemaakt. Een bezoek aan het dorje stond ons te wachten. Een dorpje met maar 37 inwoners. Het was schattig om te zien. De mensen leven daar nog ontzettend primitief in huisje zoals het huisje waarin wij sliepen.
Na dit bezoek stond een heerlijk ontbijt op ons te wachten, namelijk toasted brood met ei en rijst-soep.
Na het ontbijt stond de terugreis voor de boeg. Dit maal berg afwaarts, dus we zouden er zo'n twee uur over doen.
Maar naar beneden lopen is misschien nog wel moeilijker dan naar boven. De hele weg was glibberig van de modder, dus goed uitkijken!!
Halverwege even een pauze en uitrusten op een bamboe bankje, tenminste... dat was het plan. Aangezien europeanen zwaarder zijn dat thaise mensen hield het bambo het niet en vielen we op de grond. De enige met letsel... juist Ilse.. gelukkig hadden we een EHBO kitje en na ontsmetting en een pleister kon de reis weer verder.
We arriveerde bijna onderaan en daar stonden 4x4's op ons te wachten voor het laatste stukje! We zaten achterin de truck en schoten bij iedere hobbel omhoog... en geloof ons dat waren er nogal wat.
Het laatste stuk van de rit zouden we gaan raften. Op bamboe vlotten moetsen we staan en ons naar het dorpje vervoeren. Valentino stond voorop en riep welke kant opgestuurd moest worden met de bamboe stokken. Het ging goed, totdat.. het watertje smaller werd. Toen botste we tegen de oever aan.. en wie viel er in het water.. juist ja Ilse. Tot haar oren in het wate. Maar we waren toch al vies en nat, dus het maakte allemaal niet uit. Uiteindelijk bij het dorpje aangekomen en heerlijk kunnen relaxen en gebbqde kip gegeten!

Op naar de terug weg, naar Kanchanaburi, maar eerst nog met de trein over de Death Railway. Indrukwekkend om te zien.

Op naar ons guesthouse en een lekker hapje eten, uitrusten en relaxen!!!

• 05 Augustus 2009 - 14:06

Opa En Oma:

Wat verschikelijk spannend julie avonturen maar ook erg vermoeiend.Jullie mogen wel drie maanden extra vakantie nemen.Wij genieten heel erg van jullie reisverslag Kusjes opa en oma

• 05 Augustus 2009 - 14:10

Oma:

Let maar niet mijn foutjes.Doei Oma

• 05 Augustus 2009 - 14:15

Oma:

vooruit maar nog een paar foutjes Het is hier erg warm Groetjes

• 05 Augustus 2009 - 15:48

Martine:

Whaaaaaaaaaaa wat gaaf! Ik wil ook! ;) Liefs Martine P.S.: Was het nog gelukt met de fotoruimte? x

• 05 Augustus 2009 - 16:42

Nicole:

hoi Valentino &Ilse!

leuk om jullie nieuwe verhalen te lezen. zoveel mee te maken daar volgens mij!
    gaaaf van die olifantenrit en stoer van de jungle in het donker hooor;)

ik ga mijn tas inpakken voor vrijdag alvast:D

Kus van Bo

• 05 Augustus 2009 - 17:43

Sofie:

Hoihoi!

Heel leuk om al jullie verhalen te lezen. Wat houden jullie het allemaal goed bij; was echt verrast van zoveel berichtjes op de site. Leuke foto's ook erbij!! Ik ga snel even alles lezen :D

• 05 Augustus 2009 - 18:11

Ruud En Gerdien:

Het lijkt me fantastisch om de jungle op die manier te verkennen, maar ook wel heel moedig om zoveel te lopen en zelfs nog een stuk in het donker. Nu maar lekker uitrusten! Veel liefs en een dikke kus x

• 05 Augustus 2009 - 19:17

Paps En Mams:

Helemaal te gek heb je er ook iets van op film staan? Ik ben benieuwd. Met olifanten de jungle in,wij hebben Fluffie uitgelaten aan een riempje. Dat ging al lastig! Maar jullie hebben alleen de heenreis beschreven , hoe zijn jullie terug gegaan, met een luxe bus of.....? De spoorlijn die jullie beschreven is dat de Birmese spoorlijn?
    Ik kijk uit naar de fotos!

Groetjes

• 05 Augustus 2009 - 20:24

Nathalie:

Hee Ilse en Valentino,

Dat klinkt goed allemaal zeg! Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken zeg (en dat is al een hele hoop). Veel plezier weer de komende dagen!

groetjes van Nathalie

• 06 Augustus 2009 - 08:28

Mama:

Zijn jullie ook naar de Hellfire pass en het memorial museum geweest en hebben jullie in het boemeltreintje gezeten? Ik wel. Via een diashow ben ik de jungle in geweest en heb de watervallen gezien en ik heb het museum en de treintocht door de jungle gezien. Ook Kanchanabury heb ik voorbij zien gaan. Veel groen, he Ik zat een meter van de olifanten af.Wel leuk die diashow