Dag 28 en 29: Melaka en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Dag 28 en 29: Melaka en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Dag 28 en 29: Melaka en Singapore

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

26 Augustus 2009 | Singapore, Singapore

Nog even een verslagje over de avond van dag 27!
We gaan dus naar de Twin Towers met veel lichtjes. We slaan onzelf eerst door de markt bij het hotel en nemen de monorail richting de torens. Eenmaal aangekomen is het een supermooi gezicht! Er komt een grote gloed licht van de torens af. Ook weer mooie foto's gemaakt! Na het mooie uitzicht hebben we een hapje gegeten bij het foodcourt onder de torens. Bij een foodcourt kan je kiezen uit tientallen restaurantjes. Teveel keus voor Valentino ;) Na een hapje eten gaan we terug richting hotel. Voordat we gaan slapen snoepen we nog van onze 'ontdekking van de reis': een soort bladerdeeg koek, gevuld met een groene kokospasta. Heerlijk! Maar op tijd naar bed dus, want morgen vertrekken we richting Melaka, of Malacca of Melaca of Malaca... we weten nog steeds niet wat nu de juiste spelling is. Slapie doen!

Dag 28: Naar Melaka!
'Vroeg' op dus (10 uur), na het ontbijt pakken we onze packs en vertrekken naar de bushalte. Per 'coach' start onze 2-uur durende rit. We komen aan op Melaka Sentral (centraal) en vanaf daar nemen we de lokale (gammele) bus voor 0,50 euro pp naar het Town Square. Daar zien we gelijk het Stadthuys en het Kerkje. We gaan natuurlijk eerst op zoek naar een guesthouse. Chinatown lijkt een goede plek en al snel vinden we een gezellig guesthouse met vriendelijk personeel. Een piepklein kamertje zonder ramen, 2 losse bedden en een gedeelde badkamer (waar Ilse niet zo'n fan van is). Maar wel airco! En het kost dan ook geen drol. Plus! We hebben gratis internet, al is het wel een pc uit het jaar nul...
De bedden worden maar tegen elkaar aangeschoven, zodat we toch nog een beetje knus kunnen slapen :)
Vervolgens lunchen we aan een gezellige gracht. Lijkt net Utrecht :P.
Een kort geschiedenislesje voor niet wetenden:
Melaka was ooit door Nl'ers bezet (maar ook Portugezen en Engelsen) en ze hebben daar flink huis gehouden. Vandaar dat er nog een 'Stadthuys' zit en er zijn nog vele andere Nederlandse overblijfselen. Zoals, huizen en grafstenen. Het is een gezellig dorpje om in rond te lopen. Na het een en ander bezocht te hebben nemen we weer een rondrit in een Trishaw (net als in Georgetown). De bestuurder heeft 'm kei mooi versiert en er zit zelfs een autoradio in! 's Avonds gaan de lampjes aan en lijken het net rijdende kerstbomen :P
De beste man rijdt ons rond en laat ons de mooie plekjes zien.
's Avonds neemt Valentino nog een heerlijke massage (beste tot nu toe) en daarna eten we een hapje in een restaurant met live muziek (duurste tot nu toe) Ter info: we betaalden omgerekend nog geen 30 euro. Melaka hadden we wel weer gezien, dus besloten we morgen naar Singapore te vertrekken.

Dag 29: Last stop: Singapore
Vandaag staan we niet te vroeg op en we nemen een ontbijtje bij ons in de straat. We willen de bus van 11 uur nemen, dus nemen we een taxi naar Sentral. We hebben een ruim 4 uur durende rit voor de boeg. Helaas is de bus niet de nieuwste... en de vering is ook niet meer wat het geweest is... dus bij ieder hobbeltje -iedere seconde- hebben we het gevoel dat we gelanceerd worden! Ilse weet van hobbeligheid niet hoe ze zitten moet. We doorstaan de reis opzich goed en we komen aan bij de grens. Eerst gaan we door de douane Meleisie uit, om vervolgens -aan de overkant van de rivier- door de douane Singapore in te gaan. Ook hier geldt voor drugs de doodstraf en ook kauwgum is verboden... Dus gooien wij onze Sportlife maar netjes weg en stinken we uit onze mond. We doorstaan de test en mogen Singapore in! De busreis blijkt ietsje langer dan 4 uur te duren. Na ruim 5,5 uur reizen komen we eindelijk aan! We pinnen wat geld en zoeken de metro. Met de metro reizen we supersnel naar het hotel die we op het oog hadden. Het YMCA hotel is vlakbij de halte... als je niet de verkeerde kant op loopt. Een behulpzame Japanse student loopt met ons mee de goede kant uit. De kamers zijn ietsje duurder dan we dachten, maar zien er ook ietsje luxer uit dan we tot nu toe gewend waren. Ach het is de laatste nacht... de laatste nacht?! :( :( :( We zijn er een beetje verdrietig van eigenlijk. Maar het is ook weer heel leuk om straks iedereen weer te zien!

Opa en oma Wakker: We verheugen ons op de spare-ribs!
Paps en mams Ils: We zijn benieuwd naar jullie gezichten als jullie ons souvenirtje zien ;)
Bo: Wie is er bruiner, jij of Ils (of misschien toch Val)
Mama Val en Ruud: een ontbijtje met jullie lijkt ons lekker.
Mat: Kunnen we vrijdag al toeren in de Mini?
Robert: Snel weer poolen (met z'n vieren???)
Martine: zie Robert :P ps. de juicy details komen snel. Ils mist je!
Verhoefjes: We komen snel de Thee en verhalen brengen. En de jongens knuffelen.
Analicia: hoe gaat het met junior?
Thea: Wat een verrassing dat je mee las!
(ex)collega's Ilse: Ik mis jullie nu al!! Hoop jullie snel te zien, leuk dat jullie mee lazen!!
Vinc en Mariek: een etentje lijkt ons ook leuk! :) En Mariek, snel weer met Ils sporten hoor!! :)
Mies&Marc: Benieuwd naar jullie verhalen, binnenkort maar een foto avondje doen!

Tot snel allemaal! Bedankt voor jullie leuke en enthousiaste reacties!

Liefs Val en Ils!

Ps: foto's plaatsen ging hier niet, misschien morgen!

• 26 Augustus 2009 - 12:08

Robbie:

Hmmm.. Iedere keer als Tino een massage kreeg, werd er nadrukkelijk bij gezegd: "Zonder Happy Ending"..

Nu staat er niets bij... Hmmm...? Alleen "beste tot nu toe"... Hmmm...?

• 26 Augustus 2009 - 12:14

Val&Ils&Sam&Saar CC:

Nee Rob, ook dit keer zonder happy ending :P Maar het verhaaltje was nog niet af. Nu wel! Tot snel!

• 26 Augustus 2009 - 12:22

Papa En Mama :

De laatste keer. Nog 1 dag plezier in Singapore en tot zien in Nederl

• 26 Augustus 2009 - 16:58

Martine:

Sjonge, nog maar 1 dag... Hopelijk hebben jullie een goede reis terug! Ik vind het niet erg trouwens hoor dat jullie snel terug zijn nu, verveel me maar met jullie reisverhalen :) :) :). Nu tot heeeel gauw! Liefsss

• 26 Augustus 2009 - 18:17

Mamaatje:

Ik ben heel benieuwd naar alle foto's en video's en natuurlijk om jullie weer te zien! Tot vrijdag, goede reis!
    Liefs en een dikke kus x

• 26 Augustus 2009 - 18:21

Esmeralda:

alweer voorbij zeg, maar volgens mij hebben jullie echt een superreis gehad. ben best jaloers moet ik zeggen haha, al blijft die backpack niets voor mij.
    we moeten trouwens snel ff contacten, want er is groot nieuws bij bjz!!!!

• 27 Augustus 2009 - 08:51

Nicole:

ik denk dat Ilse dit jaar van mij wint;)!

goede teruggreis als jullie dit nog lezen!

kuss