Dag 23, 24 en 25 van Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Dag 23, 24 en 25 van Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Dag 23, 24 en 25 van Maleisie

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

22 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 23 Perhentian Kecil:
We zitten dus op het kleine eiland van de Perhentians (Kecil). Het lijkt rechtstreeks van een ansichtkaart te komen! Valentino heeft voor vandaag 2 duiken gereserveerd. Er zitten hier veel duikscholen. Logisch, want de Perhentians heeft een van de mooiste duiklocaties ter wereld. De eerste duik, om 9 uur, is bij het Pinnacle: een mooie puntrots in de zee met veel koraal en zeeleven. Het was een supermooie duik en een zeeschildpad gezien! Het is een vaste bewoner en heeft maar drie vinnen (tripod genaamd).
Eenmaal terug was Ilse net wakker ;) die kon lekker uitslapen. Samen hebben we nog lekker van het strand genoten tot de volgende duik. Deze is bij een scheepswrak. Het schip was in 2004 gezonken na een zware storm. Het 'verhaal': de lading was suiker, maar de zakken waren nog goed vastgelegd. Door de hoge golven zijn alle zakken naar 1 kant geschoven waardoor de boot omsloeg en zonk. De andere kant van het verhaal: het niet vastleggen van de zakken was opzet, om verzekeringsgeld op te strijken...
Het wrak dus, het zicht was helaas heel slecht. Dus je kon het wrak niet van een afstand zien. Vlakbij het wrak lagen onder een rots 2 bamboo-haaitjes! Verder hadden de onderwaterbewoners het wrak als huis toegeeigend. Ook de grote Barracada's in de laadruimte van het wrak maakten indruk! Een bijzondere duik!
Ilse heeft ondertussen lekker gerelaxed aan het strand, met mp3 aan het water. Heeerlijk ontspannend! Want als je een plek zoekt om te ontspannen, dan is het hier wel (vindt zelfs de psychopaat - daarover later meer...)
Na nog meer relaxen aan het strand, besloten we de zonsondergang aan de andere kant van het eiland te bekijken. Het is 10 min. wandelen van ons strand (Long Beach) naar het andere strand (Coral Beach). We waren precies op tijd en het was een prachtig uitzicht! Na een hapje eten en een drankje bij de loungebar en veel kaartspelletjes later, zijn we naar bed gegaan.

Dag 24:
Vandaag is het weer een prachtige dag! Het lijkt ons leuk om vandaag een snorkeltripje te maken, dus nemen we een watertaxi die ons rondvaart. De eerste stop is Turtle Bay. Vanaf de boot spotten we al snel een schildpad! We plonzen in het water en zoeken en zoeken: geen schildpad... De bootjongen zoekt mee en wijst ons de weg. Wauw! Wat een mooi gezicht onder water. En wat zijn ze snel! Valentino sprint er achteraan en maakt (hopelijk) mooie foto's met de net gekochte onderwatercamera! Helaas zitten er ook irritante mini-kwalletjes... we worden ontelbaar keer gestoken - grrrr
De volgende stop is Shark Point. Hier zouden we haaien moeten kunnen vinden. De boot is omringd met vissen, heel veel vissen. Normaal gesproken zijn vissen bang voor mensen. Deze vissen niet... Ilse gelooft Valentino niet meer als hij dat zegt ;)
Maar de visjes doen niks, maar komen en blijven heel dichtbij. Op haaienjacht dan maar. Ja! Ilse spot een haaitje, maar deze is zo snel weer weg dat Valentino 'm niet ziet... Verder helaas geen haai meer gezien, maar de omgeving en alle andere vissen waren ook prachtig!
Het derde en laatste punt is Coral Reef. Een mooi koraalrif aan de kust van het grote eiland. Erg mooi al dat koraal. Daar spotten we een hele grote bultvis (ofzo)
Eenmaal terug hadden we trek gekregen van al die vissen :) Dus even snel een hapje eten - NOT - De mensen zijn hier sloom en lui (het zal de hitte wel zijn) Maar anderhalf uur later waren we voldaan en konden we chillen aan het strand!

Dag 25: Dag Perhentians, hallo KL!
Helaas verlaten we vandaag ons paradijs op aarde. We vertrekken vandaag richting Kuala Lumpur! Eerst dachten we lekker rustig te ontbijten -NOT- Dit keer geen luie sloompies... Nee, de psychopaat waar we het eerder over hadden, zat naast ons. Dit is tevens onze buurman in het guesthouse. Heel zijn levensverhaal werd op tafel gelegd en Valentino was zo 'dom' om te zeggen dat Ilse 'Social Worker' is...sorry Ils... Dus mijnheer kwam wat dichterbij zitten en kwam advies vragen over de beste vorm van therapie...Na subtiele afwimpeling hebben we genoten van onze pannenkoek. Tas inpakken en op naar de boot! Eenmaal op de boot moesten we wachten op nog meer mensen. Er zat een chinees echtpaar, die het blijkbaar nodig vonden om als een stel pubers een muziekje op de telefoon aan te zetten...erg irritant, MAAR dat kunnen wij ook! Haha! :D Dus de Friends tune galmde vervolgens uit Valentino's telefoon. Wel hard genoeg natuurlijk ;) We hebben ons punt gemaakt. Score: China 0 - Netherlands 1
De boot brengt ons naar het vaste land, waar we de taxi naar het vliegveld nemen. Daar wachten we helaas nog uren en spelen weer vele potjes kaart. Uiteindelijk komen we goed in Kuala Lumpur (KL). Het valt op dat het hier een stuk moderner is dan de rest van het land. Ons hotel ligt in Chinatown. Dus eerst moeten we met de backpacks de zeer levendige markt doorstruinen. Nadat we de tassen gedropt hadden zijn we lekker een hapje gaat eten en hebben we een bezoekje gebracht aan de markt.
En nu, nu typen we dit :)

Op naar morgen!

• 22 Augustus 2009 - 14:49

Ingrid:

Wat een geweldige verhalen om te lezen elke keer zeg. Erg leuk om jullie reis op deze manier te mogen volgen. Jullie hebben al een aardig tintje opgedaan zo te zien. Hopelijk genieten jullie ook van de laatste daagjes!

• 22 Augustus 2009 - 20:25

Paps En Mams:

Wij begonnen je verhalen al te missen,.... maar met deze hebbben jullie alles weer goed gemaakt! En Ilse wat kun jij hoog springen ......of is Valentino zo goed in het fotoshoppen? Prachtige foto's weer van een heel andere cultuur. Goed dat jullie alleen maar genieten en niet aan het werk van een social worker denken en de psychopaat hebben afgeschut, hou het bij vakantie en geniet!!

• 22 Augustus 2009 - 22:13

Mammie:

Wat een geweldige foto's weer, prachtige stranden, ik kan me voorstellen dat het jammer was om daar afscheid van te moeten nemen! Geniet nog van de komende dagen! Veel liefs en een dikke kus x

• 23 Augustus 2009 - 15:34

Robbie:

Hmm moet toch wel zeggen dat ik onder de indruk ben van die fotos die jullie daar nemen :D Ziet er echt heel mooi uit!

Jep.. Ben wel een beetje jaloers.. ;)

Kusj voor jullie!

• 23 Augustus 2009 - 20:26

Pascal:

Bro!

Duiken is leuk he?
    Moeten we dan maar een keer hier in Nederland gaan doen. Zicht is 99% minder dan daar, maar dat heeft ook wel iets. ;o)

Jullie zien er goed uit en zijn lekker aan het genieten. Keep up the good work. :o)