Dag 9 ,10 en 11: Koh Samui en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Dag 9 ,10 en 11: Koh Samui en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Dag 9 ,10 en 11: Koh Samui en Koh Tao

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

09 Augustus 2009 | Thailand, Koh Tao

Dag 9, vrijdag 7 augustus

Vandaag gaan we het noorden van het land verlaten, dus op naar het zuiden!
Eigenlijk was ons plan om vanaf Kanchanaburi naar Bangkok te reizen, en vanuit Bangkok naar Surat Thani te vliegen. En vanuit Surat Thani, de nachtboot naar Koh Tao te nemen. Maar gister kregen we het briljante plan, om het anders te doen.
In plaats van de nachtboot naar Koh Tao namen we de ferry naar Koh Samui. Hierdoor zien we EN Koh Samui EN hebben we een normale nachtrust! Dus zo gezegd, zo gedaan!
Een overzicht van de (lange) reis:

08.00 tot 12.00 uur: Minibus naar het vliegveld van Bangkok.

12.00 tot 14.05 uur: Wachten en winkelen op het vliegveld.

14.05 tot 15.10 uur: Vliegen!

15.45 tot 17.45 uur: (hele oude) bus van vliegveld naar de haven.

18.00 tot 19.30 uur: Op de boot naar Koh Samui.

19.30 tot 20.15 uur: Met de pickup-taxi naar ons guesthouse.

Pffff wat een dag met veel vervoersmiddelen! Eindelijk op Koh Samui aangekomen! We werden overvallen door de verschillende taxi-chauffeurs, die ons allemaal even graag (en veel geld) wilden brengen. Uiteindelijk deelden we een pickup-taxi met vijf Spanjaarden. Samui is ontzettend toeristisch: overal zijn toeristische winkels, bars en clubs. Langs de straten stonden 'ladyboys' te dansen in grote felle jurken....
We komen in het donker aan op Samui, en de straat naar ons guesthouse is onverlicht dus moeilijk te vinden. Ook zien we helaas nog weinig van het blijkbaar mooie strand. Hapje eten en naar bed!

Dag 10
We worden wakker, staan op en zien het strand... Wauw! We nemen een lekker ontbijt aan het strand en besluiten van de zon te gaan genieten. We vinden een mooi plekje op het strand, waar het lekker warm is, het water lekker koel en blauw en het zand wit. Het is druk op Koh Samui. We zien veel verkopers die met bananen, donuts, ijs of kleden langskomen. We genieten en bakken bruin. Helaas is dit niet van lange duur, want onze taxi komt om 12.30 uur. Uiteraard is de taxi te laat en worden we in hoog tempo naar de pier gebracht, waar wij de ferry naar Koh Tao nemen. Een tocht van ruim 2,5 uur, terwijl de halve boot misselijk wordt. Wij doen ons best ons goed te voelen en het lukt :)
Rond 16.00 uur komen we aan op Koh Tao. We worden gratis naar onze bungalow gebracht: een prachtig huisje, 15 meter van het strand! We drinken en relaxen aan de Easy Bar: een bar aan het strand met zitzakken!
We eten wat en daarna lopen we nog langs de winkeltjes. Weer vroeg naar bed, op naar morgen!

Dag 11
We slapen uit! Want dat is al even geleden... rond half negen worden we wakker en nemen een ontbijtje aan zee. Het eiland is als een mooie anzichtkaart! We hebben het gevoel dat we in het paradijs zijn beland! We liggen, zonnen, genieten en smeren (zonnebrand). Af en toe gaan we de zee in om af te koelen. Het is hier geweldig en zonnig! Een heerlijk relaxed dagje!

• 09 Augustus 2009 - 10:30

Mamasita:

Het ziet er zeker paradijselijk uit daar! Jullie zien er heel goed en al lekker bruin uit! Prachtige foto's! Geniet maar van het heerlijke relaxen en van het duiken, aankomende week, veel plezier, en veel liefs, Mama Gerdien

• 09 Augustus 2009 - 10:34

Opa EnOma:

Het is daar heel erg mooi.Maar wat een lange reis.Genieten jullie maar lekker.Zo iets moois maak je niet zo vaak in je leven mee.Groetjes Oma

• 09 Augustus 2009 - 12:42

Ruud:

Het is echt schitterend wat jullie allemaal beleven.
    Fotos zijn ook erg mooi.
    Hey daar veel plezier, ik volg jullie!

gr. Ruud

• 09 Augustus 2009 - 15:51

Martine:

Sjonge wat een leven zeg... Maar wat lekker ook :)! Ziet er allemaal weer goed uit, zoals een echte vakantie/reis betaamd ;). Genietse! Liefs Martine

• 09 Augustus 2009 - 19:51

Esmeralda:

Oh wat leuk dat jullie ook even op koh samui zijn geweest. maar zoals je het beschrijft klinkt het heel anders. bij ons was het juist rustig, behalve dan in de 2 stadjes, maar daar zaten wij net buiten. en het was zo mooi tropisch. die vrouwen hebben we inderdaad wel gezien, maar dat was in phuket net zo...
    ik kijk al uit naar jullie volgende stukje!!

• 09 Augustus 2009 - 20:33

Paps En Mams:

Wat een prachtig land en morgen kijken wat er onder water gebeurt! Wat vinden jullie eigenlijk van de Thaise keuken? Wat moet ik onder een ontbijtje op het strand voorstellen, eitje, jus d' orange, croissantje of iets anders ...? Maar nu eerst fijn duiken en de onderwaterwereld verkennen!

Groetjes

PS dag 8 is weg!"

• 10 Augustus 2009 - 08:06

Rob:

Jaaa! Ik heb zowaar eens een verhaal gelezen! :D Maar ik krijg (gelukkig) de indruk dat jullie het prima naar jullie zin hebben! Mooi :)

Doe jullie nog steeds missen! Kusj

• 11 Augustus 2009 - 16:48

Sofie:

Hmm.. net een reactie achtergelaten, maar nu is 'ie weg? Dag 8 van jullie reisverhaal kan ik helaas ook niet meer terugvinden :(
    Anyway, het ziet er echt paradijslijk uit waar jullie zitten. Lijkt me heerlijk, wakker worden aan het strand en de hele dag relaxen. Hoe zit het verder met jullie duikbrevet? Willen jullie dat halen op Ko Tao of op een ander eiland?