Bangkok madness dag 1 en 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Bangkok madness dag 1 en 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Bangkok madness dag 1 en 2

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

31 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Nou daar komt onze eerste verhaal vanuit een computer in ons hotel in Bangkok. We zitten nu met uitzicht over de stad Bangkok. 14 verdiepingen hoog, maar niets vergeleken met ons uitzicht van onze kamer, die op de 24e verdieping ligt.
Maar we zullen even bij het begin beginnen. Na een super vlucht zijn we rond 12.00 uur geland in Bangkok.

Vanaf daar hadden we onze eerste ervaring met de locale taxi's. Goed opletten dat je niet afgezet wordt.
De taxi meneer probeerde ons bij het hotel af te zetten, maar dat liep niet helemaal goed. Hij wist namelijk de weg niet. Hij bleef ons stug dingen in het thais vragen, maar ondanks Pascals handige boekje lukt dat ons helemaaaal niet.
Na 3 pogingen besloot de chauffeur het hotel maar te bellen en kwamen we alsnog goed aan bij het Diamond house. Een heerlijk gezellig hostel.

Na een frisse douche besloten wij de stad maar eens te gaan verkennen. Met lonely planet op zak de straten door geslenterd. Wat opvalt is dat Bangkok stinkt, het is hier echt smerig. Mensen lopen hier niet met een mondkapje tegen de mexicaanse griep, maar puur tegen alle gassen van de auto's en de dampen. Bah!

We kwamen op Koh San Road, een backpackersstraat, met kraampjes vol eten en kleding. Een walhala voor Ilse. Maar ze heeft zich ingehouden, want alles moet mee op de rug.. ;)
Later naar de golden mountain gelopen, waar we uitzicht hadden op Bangkok. Waar je vooral veel grijze gebouwen zag. Onderweg langs prachtige tempels gekomen en mooie foto's gemaakt. Helaas kan de computer onze foto's er niet op zetten. Het lijkt erop dat ze hier geen usb kennen... of de pc is heeel oud...

Heerlijk gegeten in Koh San Road en lekker naar bed gegaan, want de volgende dag moesten we vroeg op voor onze fietstocht door Bangkok.

Dag 2:
Het is 06.00 uur, de wekker gaat (hoezo vakantie?). We checken uit bij het hotel en nemen een (meter)taxi naar chinatown. Daar is de verzamelplaats voor onze fietstocht met Co van Kessel.
We zijn met een groepje van 10, wij en nog twee gezinnetjes en nog 2 gidsen met gele petjes :)

Ons fietsavontuur gaat van start en we komen op plekken in Bangkok, waar geen toerist komt. Van smalle steegjes, door keukens van mensen en kriskras door de locale markt!
Met fiets en al pakken we ook de boot om een tochtje te maken of de rivier over te steken. De indrukken die we krijgen zijn echt ongelofelijk! Dit is het echte leven van Bangkok, die je anders niet te zien krijgt! Onderweg hebben we heerlijk Thais geluncht, rijst met garnalen en kip, gewokte groenten, thaise soep en heerlijk vers fruit na.
Het was echt een superochtend die ons lang zal bijblijven. Met houten, zweterige en plakkerige billen zoeken we naar een taxi om ons naar het volgende hotel te brengen.
Dit hotel, Prince Palace, is heel wat anders dan het vorige. Het is een prachtig hotel, met een mooi zwembad op de 11e verdieping, waar we dan ook net een lekkere frisse duik hebben genomen :)

Straks gaan we naar China Town, waar volgens de Lonely Planet de travistieten over straat dansen... we zijn benieuwd :P
We houden jullie op de hoogte van onze avonturen!

laa kohn na!
Val&Ils

• 31 Juli 2009 - 11:27

Gerdien:

Wat een avonturen hebben jullie al beleefd in 2 dagen tijd! Jammer dat er nog geen foto's bij staan, maar dat houden we nog te goed. Wel ontzettend leuk om op deze manier op de hoogte te blijven, ik kijk al uit naar jullie volgende verslag! Veel liefs, Mama Gerdien

• 31 Juli 2009 - 15:01

Isidro:

Hoi Valentino /ilse. Que bueno que todo salio bien en el viaje. Ya veo que la ciudad apesta a humo de cuches, salgan rapido de esa mierda. Bueno suerte con los TRABESTIS Besos

• 31 Juli 2009 - 15:08

Opa En Oma:

Wat leuk dat jullie dit allemaal mee kunnen maken geniet maar erg veel.Dit is fijn om als jullie thuis zijn er veel over kunnen vertellen .Onderzoek alles maar voorzichtig kusjes Opa enOma

• 01 Augustus 2009 - 10:21

Martine:

Whaaaaa jullie zijn er gewoon! Wel grappig, die fietstocht is wel herkenbaar, alleen fietste wij door de Hutongs in Beijing ;). Gaaf man allemaal, ben heeeeel benieuwd naar de foto's! Liefs, een trouwe fan

• 01 Augustus 2009 - 12:11

Pa & Ma:

Jullie moeten je natuurlijk niet te druk maken op vakantie en ook wat uitrusten. In die 2 dagen daar hebben jullie al heel veel indrukken opgedaan van het oosten in de praktijk)ik ken het alleen uit boeken!'. Maar volgend jaar gaan wij ook 6 weken bekpekken in China. Baas boven baas he! Maar wij zijn wel jaloers op jullie hoor zelfs mamma. Trouwens wel gisteren lekker Thais gegeten in Scheveningen op de boulevard.Probeer eens in contact te komen met Thai leeftijd genoten , dat lijkt mij heel interessant hoe zij leven. Hier hebben we de gay parade gezien op tv en hoe was jullie travestieten parade. Groetjes en genieten maar!

• 09 Augustus 2009 - 20:39

Veerle :

Ils! Ben jullie verhaal aan het lezen! Echt super! Ik ben helaas weer terug, maar we hebben het GE-WEL-DIG gehad! en weet je wat raaaar is...heeel raar,
    we waren tegerlijkertijd in Bangkok! Ik heb op 1 augustus om 14.00 bij Co van Kessel de fietstocht gedaan! hahaha
    geniet er nog maar lekker van met zn tweetjes.
    Liefs veerle