De voorbereidingen - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

18 Juni 2009 | Nederland, Gorinchem

‘De voorbereidingen’

December ’08 de tickets geboekt naar Azië en toen leek de reis nog ontzettend ver weg.
Nu zijn we ondertussen in juni beland en komt de reis beetje bij beetje dichterbij.
Ook al duurt het toch nog lang voordat we gaan (veel te lang), we zijn al bezig met de voorbereidingen voor ons backpack avontuur naar Zuid Oost Azië!!

Zo hebben we prachtige tassen gekocht waar al onze spullen (lees: heel veel souvenirs) in passen. Mede mogelijk gemaakt door de paps van Val. Wat zijn die dingen duur zeg. Vooral omdat Ilse persé de roze wilde. Nog een beetje onwennig zo’n groot ding op je rug en nu nog wel zonder inhoud.

Over twee weekjes krijgen we de inentingen al.
Ook zijn we bezig met de route, ‘waar willen we heen’, ‘wat willen we zien’ en ‘wat is handig qua route’. De Lonely Planet is een uitkomst!

Wat betreft de route, we beginnen in Bangkok, daarna zullen we de River Kwai bezoeken en we willen gaan duiken op Koh Tao. Via Phuket zullen we waarschijnlijk de oversteek naar Maleisie gaan maken waar we de jungle (Taman Negara) willen zien, naar de Cameron Highlands willen en het Nederlandse Melaka hopen te bezoeken. Uiteindelijk gaan we naar Singapore en van daar uit vliegen we weer terug, maar daar denken we vooral nog niet aan. Dat is bij elkaar zo’n tweeduizend (!) km!

Maar natuurlijk zijn we vooral mooie plaatjes aan het bekijken, fantaseren hoe ons eerste backpack avontuur zal zijn.
Want het idee dat we straks een maand niets hoeven, een maand kunnen genieten van cultuur, natuur, strand en natuurlijk van elkaar… van dat idee worden wij ontzettend blij en gelukkig.

Wij kunnen niet wachten!!

• 22 Juni 2009 - 11:33

Martine:

Ik zou er ook ontzettend blij en gelukkig van worden...Een maand! Echt lekker hoor. Ben erg benieuwd hoe jullie het gaan vinden en of ik deze landen dan ook aan mijn verlanglijstje kan toevoegen ;). Tot gauw, liefs Martine

• 23 Juli 2009 - 08:15

Rob:

Awwwww, ik ga jullie kinderen zo missen :( Doe maar gewoon verschrikkelijk voorzichtig!

• 23 Juli 2009 - 08:16

• 23 Juli 2009 - 08:17

Rob:

Woah twee reacties zelf! Speciaal voor jou Ils!

• 24 Juli 2009 - 08:23

Gerdien:

Nog een paar dagen lieve kinderen, spannend hoor!

• 25 Juli 2009 - 10:44

Opa En Oma:

Wij hopen jullie gezond en bruin weer thuis te zien Veel liefs Opa en oma

• 27 Juli 2009 - 10:31

Esmeralda:

Ik wil terug!!! Een hele fijne reis meid! Maar dat gaat zeker lukken, al moet ik zeggen dat ik het een heel avontuur vindt zoals jullie het gaan doen!
    Liefs Esmeralda

• 27 Juli 2009 - 16:38

Nicole:

Nu is het bijna zo ver he:D

Ik ga jullie wel missen hoor!!:(
    xx

• 28 Juli 2009 - 08:59

Papa En Mama:

Nog een nachtje slapen en dan fijn op vakantie.
    Vergeet geen kokosnotenaapje mee te nemen. Veel plezier en let goed op. Laat veel van je lezen.

• 28 Juli 2009 - 16:37

Ingrid:

Haai,
    Heb de site maar gelijk bij mijn favorieten gezet. Zo kan ik jullie de hele reis volgen. Ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken. Moet ook nog ff kwijt...IK VIND HET ECHT NIET LEUK :-( hahahaha! Ga je missen lieve Ils! Genietse he :-)
    Groetjes Ingrid

• 28 Juli 2009 - 17:42

Sofie:

Hoihoi! Een goede vlucht toegewenst en natuurlijk ook heel veel plezier op reis. Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie reisverhalen op deze site!

xx

• 29 Juli 2009 - 08:26

Ruud En Gerdien:

Vandaag is het dan zover! Wij wensen jullie een fantastische vakantie toe! Geniet van alles wat jullie gaan meemaken en doe heel voorzichtig. Tot vanmiddag op Schiphol.
    Liefs, Ruud en Gerdien.

• 29 Juli 2009 - 09:49

Marandi:

Een hele goede reis gewenst en een superfijne en gave tijd daar in Thailand!

• 30 Juli 2009 - 10:54

Papa En Mama:

Hoi Ils en Val
    Ik heb de kaarten gevonden van Bangkok en kan er op zien waar je zit en welke boot/fietstocht jullie gaan doen. Ziet er allemaal heel leuk uit.
    Vertel maar wat je hebt beleefd. Wat zijn de rest van de plannen.

• 30 Juli 2009 - 11:05

Thea:

He ils en valentino

Ja dat is schrikken he maar ik volg jullie ook vanuit nederland. Grapje. Ik hoop dat jullie de tijd van je leven hebt. Jullie zijn jong gezond en prachtig. Dus geniet er met volle teugen van.
    Groetjes Thea

• 31 Juli 2009 - 09:29

Pascal:

En? Hoe bevalt Thailand?
    Al wat Tom Khaa Kai of Kai Himmakhaan gegeten? Ben erg benieuwd hoe Azië jullie bevalt. Enne : niet de BOH thee vergeten uit The Cameron Highlands! ;)