dag 3 van de Bangkok gekte - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu dag 3 van de Bangkok gekte - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

dag 3 van de Bangkok gekte

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

01 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Gisteren zijn we met de tuktuk naar China town geweest. Dat is echt met gevaar voor eigen leven. Die dingen scheuren overal dwars doorheen. We hebben geleerd dat we de tuktuk geen stop moeten laten maken, anders word je een duur pak aangesmeerd. Ook zijn we inmiddels al aardig goed in afdingen. In china town hebben we over de nachtmarkt gelopen. Ilse heeft 2 hele fleurige bloemen jurkjes gekocht, ook hier natuurlijk weer afdingen. En 2 leuke armbandjes voor een derde van de normale prijs. Leo, je kan trots op Ilse zijn :P

Toen een hapje gegeten in een restaurantje aan de weg. Valentino had heul heet spul, rijst met rode curry en kip. Ilse had rijst met ei, vlees en vruchten. Erg lekker!!

China town is druk en hectisch. Het wordt hier sexy china town genoemd. Zo danste overal half naakte meiden (denken we) rond en waren de stripbars voor het uitkiezen.
Toen we hier aankwamen vroegen de locale bewoners aan ons iets in de trend van Ping Pong. Wij vonden het al vreemd dat ze wilden tafeltennissen. Toen Ilse een folder onder haar neus werd geduwd werd ineens meer duidelijk. Je had namelijk de keuze uit gay, lesbian, ballon shooter etc.
Erg grappig om te zien!

Met de taxi dachten we terug te gaan naar het hotel, maar dat bleek moeilijker dan we dachten. De taxi's zijn hier namelijk echt DOM!
Ten eerste wilde ze de meter niet aan zetten. Ten tweede blijven ze stug Thais lullen en ten derde bracht hij ons bij een hotel dat in de verste verte niet op die van ons leek.. uiteindelijk kwamen we gelukkig na heel wat zoeken bij het goede hotel aan. :) Thank Boedha!!

Vandaag een beetje uitgeslapen en een heerlijk ontbijt genomen met croissants, ei en vers fruit! Jammie!
Toen weer met de tuktuk naar het centrum. We wilden het Prince Palace bekijken. Uiteraard weer veel van de tuktuk prijs afgekregen.
Het grand palace was prachtig! Echt indrukwekkend, alles glimt en bling blingt! :D
Ontzettend mooi!! Wel heel heet, je mag daar namelijk niet 'sexy' naar binnen. In thaise begrippen betekent dit lange broek, dichte schoenen en bedekte schouders. En dan te denken dat vandaag de eerste zonnige dag was. Men we waren klets nat!! Maar een mega gaaf gezicht.

Na dit bezoek door de locale markt naar de Wat Po gelopen. De Wat Pro is de grootste liggende Boedha van Thailand. Echt ongelofelijk. Een Boedha van 87 meter en helemaal goud. Geweldig!
Na dit bezoek weer getracht om een taxi naar het hotel te nemen. Alleen.. jaa weer een domme chauffeur. We reden en reden en reden en wij vertrouwden het voor geen meter, maar hij bleef maar roepen oke oke oke. Het was echt een gekke vent die heeel hoog gek praatte. Hij dacht dat we goed gingen, maar toen Valentino de straat waarin we reden had gevonden op de kaart bleek dat we aan de andere kant van de stad zaten (en Bangkok is groot). Hij bleef maar roepen oke oke. Dus besloten we midden op de weg maar uit te stappen. Omdat we geen vertrouwen hadden in de taxi's, hebben we maar de sky train genomen. Dit ging gelukkig een stuk beter en heelhuids kwamen we bij ons hotel.
Eindelijk een frisse duik in het zwembad!! :)
Even weggedoezeld en heerlijk tot rust gekomen!

Toen een hapje gegeten en nu zitten we hier een verhaal te typen.
Morgen vertekken we uit Bangkok naar Ayuthaya! We gaan zo eens uitzoeken hoe de treinen hier werken!
We gaan trouwens proberen hier foto's bij te zetten, we hopen dat het lukt!

Hasta la proxima!!
Valentino&Ilse

• 01 Augustus 2009 - 15:24

Matthijs:

eej
    De fotos doen het nu ook! Echt vet daar!! en dan moet het mooiste en leukst volgens mij nog komen. Wat is nu het plan? Ik ga nu ook lekker op vakantie!!! Mijn duikdiploma eerder halen dan jullie:P Zal jullie wel op de hoogte houden via dit hier. Toedeledokie:P

• 01 Augustus 2009 - 17:29

Booo:

spannend hoor wat jullie allemaal meemaken;)

Leuk dat we nu ook foto's kunnen zien!!

• 02 Augustus 2009 - 07:52

Analicia:

Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin, doe maar voorzichtig! Saludos desde aqui. Besos, Analicia en Ini Mini ;)