Landinwaarts - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Landinwaarts - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Landinwaarts

Door: Val & Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

12 Augustus 2011 | Mexico, Mérida

Buenas Noches!

Donderdagochtend hebben we nog lekker genoten van een ontbijtje aan het strand op Isla Mujeres. Het eerstvolgende strand wat we te zien krijgen, kan nog even duren...Vanaf Isla Mujeres vertrokken we weer per ferry naar Cancun, om vanaf daar de bus te pakken naar het busstation en vanaf het station een lange busrit (3 uur) naar Valladolid.
In dit kleurrijke stadje vonden we een hotelletje met een heerlijk zwembad, pal voor onze kamerdeur. Dus hebben we eerst een frisse duik genomen. Vervolgens hebben we het stadje verkend en genoten van wat we zagen. In het stadje hebben we de eeuwenoude spaanse kerk bezocht. Ook was er in de buurt een cenote. Dat is een soort gat in de grond met een klein meertje daarin. Vroeger werden hier door de Maya mensenoffers gebracht. Toen we hier waren begon het plots te donderen en bliksemen. Voor we het wisten begon het te gieten... Een welkom tropisch regenbuitje, wat ons lekker afkoelde. Tegenover het kerkplein hebben we lekker wat gegeten en 's avonds door de straten geslenterd. De gebouwen langs de straten zijn erg kleurrijk en zien er oud-spaans uit. Bij een plaatselijke bakker hebben lekker koekjes gehaald voor de volgende dag.
Vandaag zijn we vroeg opgestaan om met de bus naar Chichen Itza te gaan. Dit was vroeger een van de belangrijkste Maya-steden. We kwamen vroeg aan, dus het wemelde gelukkig nog niet van de toeristen. Eenmaal op het terrein loop je al gauw tegen een grote piramide op. Erg mooi en indrukwekkend allemaal! We hebben daar wat rondgelopen en verschillende bouwwerken en tempels gezien. Knap wat zo'n oude beschaving allemaal kon maken. Eind van de ochtend, toen de grote groepen toeristen aankwamen, gingen wij er weer vandoor. Met de bus maakten wij weer een lange rit naar Merida, waar we nu zitten. We hebben een kamer met uitzicht op een groot plein en kathedraal. Verder valt hier niet enorm veel te beleven, dus gaan we morgen maar weer verder. We krijgen hier wel een goed beeld van het Mexicaanse leven. Je oa ziet vrouwen in kledingdracht. Ook hebben we een student Cultuur geholpen aan een studiepunt, omdat hij ons iets kon vertellen over de stad en wat er allemaal te doen is. Hij leerde door zijn verhaal te doen, wij leerden beter Spaans spreken :)
De mensen zijn hier aardig, maar soms ook een beetje te aardig, ze willen allemaal vertellen over de stad en waar je het beste heen kan gaan om te eten en souveniers te kopen... Of zou het toch een toeristenvalletje zijn...
Goed, morgen dus weer een dag. Waarschijnlijk gaan we naar Campeche. Een stadje aan zee. We houden jullie weer op de hoogte en bedankt voor de vele leuke reacties!

Veel lief, Con Amor,
Val y Ils

• 13 Augustus 2011 - 09:56

Mama Gerdien:

Hola hijos, Jullie hebben alweer heel veel gezien en gedaan! Zelfs zonder foto's te zien beleef ik het in gedachten met jullie mee.
    Jullie Spaans zal wel enorm verbeteren, er komen vast 2 Mexicanos terug! Cuidanse y un beso grande x

• 13 Augustus 2011 - 13:13

Paps En Mams:

Tijdens het lezen van het kleurrijke en gedetailleerde reisverslag kunnen wij ons een goede voorstelling maken hoe het er in Mexico uitziet. Wij zijn eigenlijk een beetje jaloers op jullie, maarja verschil moet er zijn. En zoals nu met de stads/dorps namen erbij proberen wij met jullie mee te google-mappen!

• 14 Augustus 2011 - 12:40

Robert & Aafke:

OowOowOow wat hebben jullie het goed daar! Sturen jullie een beetje van dat mooie weer daar deze kant op? Kusj van ons :)

• 15 Augustus 2011 - 13:33

Michelle:

hey val en ils, wat ziet het er allemaal weer jaloersmakend uit! het is jullie gegund na zoveel klussen! wij zijn heerlijk een midweek in zutphen op vakantie geweest, ook heel avontuurlijk ;) en nu weer beginnen met hardlopen..... :S
    veel plezier! liefs

• 15 Augustus 2011 - 20:16

Pascal & Wendy:

Hallo reizigers! Chichen Itza is mooi he?

Gaan jullie nog naar Merida? Of naar Uxmal, Coba of Tulum? Die laatste is direct aan de zee met een geweldig uitzicht!

Veel plezier en we lezen jullie verhalen wel over jullie avonturen!

O ja : Jasper is vrijdag geslaagd voor zijn B Diploma! :)