¡Ai Caramba! Que Grande Pescados! - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu ¡Ai Caramba! Que Grande Pescados! - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

¡Ai Caramba! Que Grande Pescados!

Door: Val & Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

10 Augustus 2011 | Mexico, Isla Mujeres

Hola amigos!

Vandaag weer een heerlijke relaxte dag gehad op het eiland der vrouwen. En nee, MeMa er volgt geen uitgebreide uitleg over de historie ;).
Gisteravond hebben we besloten dat we vandaag eens op een snorkeltripje gingen. En dan niet zomaar een snorkeltripje, neeeee. Snorkelen met visjes, grote, plankton etende, 12 meter lange visjes. Vandaag hebben we met Walvishaaien gezwommen!!
Wat was dat ongelofelijk gaaaaf, zeg! We gingen vanaf het eiland met een bootje naar de plaats toe waar deze fantastische zoogdieren ontbijten. Alleen dan zijn ze namelijk aan het wateroppervlak om plankton te eten. Na het ontbijt duiken ze weer de diepte in. Om iets anders te doen, geen idee wat eigenlijk...? Het was een minuut of 40 varen. En opeens zagen we tientallen vinnen boven het water uitsteken. Volgens ´Captain Whaleshark´ waren het er 200(!!).
Per stelletje mochten we onder begeleiding meezwemmen met de dieren. Dat werd wel flink doorzwemmen, want ze gaan 4 km p/uur... dat lijkt niet snel, maar probeer ze maar bij te houden. En niet dat ze even op je wachten ofzo hoor.
We hebben een paar keer meegezwommen en dat was een belevenis die we nooit meer vergeten! Het was ontzettend gaaaaaf! Zie trouwens de foto´s dan krijg je een idee van de ervaring.
Eenmaal terug hebben we de rest van de dag geluierd op het strand... Heerlijk een boek lezen, lekker niks doen. Straks gaan we kijken wat de dag ons morgen brengt!

Buenas noches! Hasta Luego!

  • 11 Augustus 2011 - 06:53

    Aafke:

    Woooow, wat ontzettend gaaf!! Lijkt me stiekem best wel een beetje eng hoor!!Stoer van jullie! :) En wat is het daar mooi! Genietgenietgeniet!!! Liefs

  • 11 Augustus 2011 - 11:42

    Robert:

    Ik ga denk ik maar stoppen met het lezen van deze dingen.. Ik word er namelijk stront-jaloers van op jullie...

    Echt heel gaaf :D

    Kusj voor jullie!

  • 11 Augustus 2011 - 12:12

    Martine (de Wit):

    Jeeeeetje wat een ervaringen weer! Supergaaf! En volgens mij kan Mexico ook op mijn lijstje :). Klinkt echt goed en ook ik zeg: geniet er lekker van :).

    Liefs uit G-kum

  • 11 Augustus 2011 - 12:37

    Mama Gerdien:

    Caramba! Que pescados mas grande! Que isla mas bonito! Prachtig daar zeg! Geniet ervan lieverds! Besito!

  • 11 Augustus 2011 - 14:06

    Kris:

    Beautifullll :D Leukkkkk ik heb heel veel roddels en trouwnieuws, maar ik vertel niets :P (misschien weet je het al hihi) Ik wil wel ff weten wat voor agenda je wil hebben meis, want we moeten het heel snel aangeven! Bordeaux of zwart? Met ringband of zonder? xxx

  • 11 Augustus 2011 - 16:41

    Sofie:

    Waaaahh!! Wat een belevis! Lijkt me echt supergaaf! En wat ziet Isla Mujeres er mooi uit!!

  • 11 Augustus 2011 - 17:12

    Marieke:

    Wauwwwww! Dat jullie dat durven! Ik krijg al kippenvel als ik ernaar kijk! Brrrrr. Het ziet er allemaal weer prachtig uit daar. Geniet ervan!

    liefs van Marieke en Vincent

    ps. Ik heb gister 'El Baby' weer gezien en alles was goed gelukkig ;) xxx

  • 12 Augustus 2011 - 08:23

    Boo:

    Dat zijn pas vissen haha. Echt heel tof!

    en wat ziet het er allemaal mooi uit daar!

    Liefs uit Dalem & een knuffel van fluffiee:D


  • 12 Augustus 2011 - 09:08

    Esmeralda:

    hey, zag nu het reisverslag pas, staat nog op mn oude emailadres haha! maar wat fantastisch allemaal zeg. het heeft zo zn voordelen om er zelf op uit te trekken....
    Ziet er echt allemaal schitterend uit!

  • 12 Augustus 2011 - 12:31

    B:

    Lieve Ils en Val! Wat een geweldige verhalen uit het heerlijke Mexico!! Tsja en dat jullie een dag cadeau in the Big Apple krijgen... heel vervelend ;-) Nee hoor, echt fantastisch! Ga er onwijs van genieten! Ik voel me overigens wel erg sneu na mijn snorkelavontuur in Frankrijk, waar ik zo trots was dat ik een dorade van 50cm had gezien... hihi!! Veel liefs!!

  • 12 Augustus 2011 - 19:24

    Amelia:

    He meis,
    Wat super gaafzeg. Krijg er ook gewoon zin in. Geniet ervan hoor
    xxx

  • 17 Augustus 2011 - 10:39

    Laury:

    Zwaaaaaaaar stoer die walvishaaien! Ziet er weer goed uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Isla Mujeres

Mexico, Guatemala en Belize

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2011

Terug naar het begin...

26 Augustus 2011

Van strand naar strand

22 Augustus 2011

Caye Caulker: Go Slow

20 Augustus 2011

Bienvenidos a Guatemala!

17 Augustus 2011

Een dag bij de Maya`s
Val&Ils&Sam&Saar

Actief sinds 03 Mei 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 46575

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 28 April 2015

Cuba

30 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Australie

07 Augustus 2011 - 31 Augustus 2011

Mexico, Guatemala en Belize

17 Oktober 2010 - 25 Oktober 2010

Florida

18 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Rondreis USA

23 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Egypte!!

29 Juli 2009 - 27 Augustus 2009

Val&Ils op reis, Thailand, Maleisie en Singapore

Landen bezocht: