¡Hola Amigo! - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu ¡Hola Amigo! - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

¡Hola Amigo!

Door: Val & Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

09 Augustus 2011 | Mexico, Isla Mujeres

Na New York met een fijne vlucht (en een gratis upgrade naar een stoel met meer beenruimte) aangekomen in Mexicooo! Of we op huwelijksreis zijn?? Eerste vraag die we hier kregen en later nog een aantal keer. Met een minibusje naar ons hotel gegaan. Mooi, lekker zwembad, pal aan zee. Heerlijk om even te wennen aan Mexico! Tis hier warm! Erg warm!
De zee is hier zo prachtig, het strand wit en het water azuur blauw! Heerlijk een duik in het zwembad en later in de zee!
Het drukke animatieteam irriteert ons een beetje, wat een gemekker.. we komen voor onze rust! :P
Het is hier zo toeristisch. We besluiten down town te gaan bekijken en gaan met bus (gelukkig met ARKO ;)). Het is zooo zweten en kletsnat komen we aan in downtown. Er valt niet veel te beleven en we snakken naar een koude cola (Val naar een koud biertje). We besluiten in een kroegje van de locals te zitten en vermaken ons goed. Aan de wand hangen stierenkoppen en we krijgen onze koude cola! Heerlijk!
Terug naar het hotel, nu wel een bus met Airco!
's avonds bedacht dat we de volgende dag naar Isla Mujeres zouden gaan. (vrouweneiland).
Dus vanochtend opnieuw met de tassen in de bus op naar de ferrie. Op Isla Mujeres is het gezellig, het is mooi... nee het is prachtig!
Het is zo'n gezellig klein eilandje met een hoop winkeltjes en prachtige stranden. En wat opvalt.. de mensen zijn hier aardig en rustig. Geen getrek en gezir om ons een winkel in te krijgen, gewoon erg vriendelijk! En daar houden wij wel van.
Wat zullen we gaan doen, dachten we. Na een kamer te hebben gezocht besloten we fietsen te huren, zodat we wat van het eiland konden zien. Eerst met de fiets naar (volgens de Lonely Planet) het mooiste strand. En inmiddels kunnen wij dat beamen! Heerljk wat gedronken, gezwommen en uitgerust! Ohja, en verbrand. Vervolgens met de fiets naar de andere kant van het eiland. Het eiland is 8 km lang en we bevinden ons nu helemaal noord. Dus op naar zuid. In het zuiden zou een mooie tempel zijn. Op de fiets, in minimaal 35 graden.. ha dat hebben we geweten. Het eerste stuk ging goed, totdat we een bord zagen nog 3.5 km.. We dachten dat we er al waren. Hooww ineens een afslag naar een schilpaddenboerderij.. dan gaan we daar toch heen!!
Even in de schaduw en een donatie aan de schildpadden gedaan. Ze vangen hier schilpadden op die het in de zee niet zouden overleven. Als ze strerk genoeg zijn, worden ze weer in de zee vrij gelaten. We zien een apart stukken voor invalide schildpadden, het hele schild door de midden.
Weer op de fiets gestapt, om verder te rijden naar het zuiderlijkste puntje. We zijn er, maar waar is die tempel nou? geen tempel te bekennen, maar wel een prachtig uizicht. Later zien we ongeveer 3 bakstenen wat de tempel/ ruine moet voorstellen. Niet veel bijzonders dus.
Windje mee en bergje af weer terug! Das beter! :) Voordat we onze fietsen inleveren nog even een duik in de zee! Heerlijk genoten!
Hasta la proxima!!
Ps. ook wat foto's van NY geplaatst!!

• 10 Augustus 2011 - 06:14

Veerle:

Super leuk om weer te lezen! Ik krijg er zo NOG meer zin in!

Genietze!!
    Liefs Veerle

• 10 Augustus 2011 - 09:15

Laury:

Wauw wat mooi!

• 10 Augustus 2011 - 11:31

Me&ma:

Vrouwen-eiland?! Ik wil daar ook wel heen. Waar leg eens uit wat het specifiek vrouwelijke is aan het eiland compleet met historisch perspektief. En leuk die concurentie van zeehondencreche in Pieterburen, laat Lenie het maar niet horen. In Nederland spoelen steeds meer zieke/dode bruinvissen aan, zullen we ook een crecheje openen?

En inderdaad weer de gebruikelijke hoge kwailteit fotowerk, prachtig!

• 10 Augustus 2011 - 17:29

Robert:

Huwelijksreis?! Zijn jullie gewoon stiekem getrouwd zonder dat jullie deze 'Best man' uit hebben genodigd?! ;-)

Maaruh ziet er prima uit daar :-D Geniet ervan jullie 2 :D

Kusj!