Vakantie... - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Vakantie... - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Vakantie...

Door: Val&Ils&Mat&Bo

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

25 Juli 2010 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Na een goede vlucht kwamen we rond 24.00 uur aan in Egypte. Op onze kamer stonden broodjes te wachten en daarna zijn we heerlijk gaan slapen.
Zaterdag hebben we het zwembad verkent. Het hotel heeft 3 zwembaden met allemaal bedjes waar je heerlijk kunt liggen. Mat en Val zijn er als eerste op uit geweest om te snorkelen. Mooie visjes hebben ze gezien.
Daarna waren Nicole en Ilse aan de beurt.. een beetje onwennig nam Nicole een duik naar beneden en vroeg zich verbaasd af waarom haar snorkel de hele tijd vol met water kwam.
Na wat oefening had ook Bootje door hoe ze snorkelen moest. Totdat ze een visje van 1 cm zag, toen was er weer paniek. Ilse hoorde keihard IEEEEEE onder water en dacht dat er minstens een haai bij ons was.
Toen aan Nicole was uitgelegd dat visjes niets doen, konden we weer vrolijk verder en genoten we van de kleine nimo's en de iets grotere vissen. Nicole is de held van de dag!
We hebben vooral lekker rustig aan gedaan, want het is hier warm. Gelukkig met een briesje wat het lekker maakt. Gister nog even het centrumpje ingegaan, want Mat was niet overal op voorbereid. Hij dacht het namelijk 2 weken zonder deo en tandpasta te redden. Vanwege stankoverlast toch maar even op zoek naar deo en tandpasta.
Na het diner hebben we gerummikubt en ge-21-t.

Vandaag na het ontbijt weer richting zee gegaan, dit maal een bedje aan het strand. Weer een dag lekker gezwommen en gelezen. Bij het snorkelen zagen we een prachtige ' jurkvis'.
En Mat's schouders zijn een beetje (erg) rood zelfs vergeleken met Val. Na het avond eten zijn we op zoek gegaan naar een internetcafetje en dat viel niet mee..
We gaan zo lekker wat drinken op het terras bij een van de restaurantjes!
Dinsdag gaan we naar Cairo, we zijn benieuwd!!!
Nog een leuk weetje.... Nicole en Matthijs slapen met een kussenscheiding tussen hen in, erg grappig om te zien!!!
Liefs ons

• 25 Juli 2010 - 19:10

Mams & Paps:

Goed te horen dat onze kleintjes het weer zo naar hun zin hebben. Jawel want wij hebben hier regen en 19 graden. Maar goed verschil moet er zijn je krijgt wat je verdient, niet Matthijs?
    En ja dat Nicole iets met vissen heeft weet ik nog van een paar jaar geleden in Ulm, paps help een vis aan de haak! Maar met Matthijs als rode kreeft moet je toch aan de vissen-populatie wennen.
    Gaan jullie de hele vakantie vissen, vissen kijken en/of vissen eten of gaan jullie nog wat anders doen?

Groetjes de thuisblijvers!

• 25 Juli 2010 - 19:50

Martine:

Zozo, dat klinkt echt als vakantie!!! Genietse verder en ik ben benieuwd wat jullie verder nog beleven!

Groetjes vanuit Gorinchem

• 25 Juli 2010 - 21:48

Mama G.:

Dat ziet er heel mooi uit zeg! Wat zullen jullie genieten daar, smeer je maar goed in Valentino, want het is wel erg warm daar! Geniet in Cairo, lijkt me geweldig om te zien!
    Veel liefs, Mama G.

• 26 Juli 2010 - 18:41

Marieke:

Hoi allemaal,

Ziet er goed uit! Lekker bruin worden hoor. (wij zien intussen meer wit van al het verven ;))
    Veel plezier nog! Kamelen stinken trouwens wel vreselijk hoor, zou er nog maar even over nadenken! Groetjes, ook van Vin

• 02 Augustus 2010 - 08:17

Rob:

Het is weer een duidelijk gevalletje van afzien daar!

(K)!