Zandhappen - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Zandhappen - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Zandhappen

Door: Val&Ils&Mat&Bo

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

04 Augustus 2010 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Dag vriendjes en vriendinnetjes.
Gister ging vroeg de wekker, want we gingen een dag op safari. Eerst een 2 uur durende jeepsafari door de onherbergzame sinai woestijn. Dat ging best hobbelig. Vooral kleine bo moest het ontgelden. We vlogen alle kanten op, maar gelukkig zaten er veel stops op de route. Zo was er een stop bij de Bedouinen, een volk dat in de woestijn leeft. Hier hebben we thee gedronken. Ilse en bo hebben een klein bedouinisch jongetje ontvoerd. Nicole gooide al haar charme in de strijd om een alibaba doek te scoren. De rest heeft deze gewoon betaald, zoals het hoort. Daarna stopten we nog op een mooie plekjes, waaronder de gladde bergen midden in de woestijn. Dit was de hangout voor de bedouinenjeugd. Hier wordt regelmatig een geitje geslacht en duurt het feest tot in de vroege uurtjes. Zie de foto.
Toen ging de rit door naar Dahab. Onderweg naar dit authentieke dorpje kwamen we een stukje woestijn tegen, zoals iedereen die kent: Zand ipv stenen en rotsen. Valentino, Michel en Matthijs vonden het nodig om deze zandhoop te beklimmen. Iets wat vooral voor Matthijs zijn tol eiste wat resulteerde in een Rome-deja vu. Valentino heeft nu zere voetjes door het hete zand. Na een appeltje en een koude douche kon het hele gezelschap verder met punt twee van de agenda: Kameel rijden. Op de kamelen reden we langs de kust naar de zogenaamde Blue Hole. Een zeer gevaarlijke duikspot. De Blue Hole was een gat van 80 meter in het wateren is dat nog steeds. Dit is op zich niet zo heel speciaal, ware het niet dat de randen van dit gat vol met koraal en vissen zit. Erg mooi om te zien. Hier hebben we ongeveer een uur rondgedobberd.
Vervolgens was het lunchtijd. Voor de afwisseling stond er rijst, biefstuk, pasta en salade op het menu. Vervolgens bracht de chauffeur ons naar het oude centrum van Dahab. Dit is een gemoedelijk en gezellig stadje. Hier hebben we een uurtje rondgelopen. Tevergeefs op zoek naar een cocosnoot aap dus maar lekker op een terras aan zee gaan zitten. Hierna stond een bezoek aan een parfumerie en papyrusfabriek op het programma, maar wegens overweldigend succes van de vorige keer kwam dit helaas te vervallen... (Not) (moest van illy die denkt dat onze lieve lezertjes achterlijk zijn)
Als laatste volgde een 1.5 uur durende reis terug naar het hotel. Dit keer niet door het wilde natuurschoon van sinai, maar gewoon over asfalt.
Bij terugkomst waren allen zeer moe en oververhit. Gelukkig deed een duik in het zwembad wonderen.
Savonds na het eten nog een spelletje gespeeld (Mat won) en naar bed gegaan.
Dag 13 van onze ontdekkingsreis door Egypten weer lekker geluierd aan het strand. Bo heeft wederom de 'grote' vissen van de Rode zee overleefd.
Vijdag avond, of zaterdagochtend zoals Mohannad zou zeggen, hopen we veilig terug te keren op Nederlands grondgebied. Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.
Toedeledokie

• 04 Augustus 2010 - 19:38

Mamaatje:

Leuk verslag hoor! Grappig verteld, leuk om te lezen! De foto's zijn ook weer geweldig leuk. Ik zie dat jullie heel veel plezier hebben. Zit dat wel lekker op zo'n kameel? Ik wens jullie nog veel plezier komende dagen en goede reis terug!
    Veel liefs en een dikke kus, Mama Gerdien

• 05 Augustus 2010 - 13:01

Marjon:

Hee Ilse,

Weer erg leuk hoor om mee te lezen, het klinkt allemaal erg leuk. Denk dat ik ook maar eens een tripje Egypte ga plannen! Fijn dat jullie toch nog een fijne vakantie hebben. Alvast een goede terugreis!

• 05 Augustus 2010 - 14:46

Sofie:

Hee Ilse,

Leuke hoofddeksels op de foto, hihi :D Klinkt echt supergaaf zo'n tochtje door de woestijn.
    Is dat nou wat, zo'n kameel? Je kan dat nl. ook doen in Dubai en eht lijkt mij wel geinig.

Het klinkt alsof jullie toch nog een leuke vakantie hebben gehad. Voor nu alvast een fijne en veilige terugclucht!