Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

02 Augustus 2009 | Thailand, Ayutthaya

Een berichtje van ons vanuit Ayutthaya. Vanochtend zijn we met de trein vanuit Bangkok vertrokken. De eerste trein was vol, dus een uurtje op het perron gewacht. Om 10.50 dan toch de trein genomen richting Ayutthaya. En wie er zeurt over NS treinen die niet op tijd rijden, moet hier eens de trein nemen. Zonder reden sta je ineens midden in de knowwhere stil. Om 11.30 kwam er ineens een lunch langs, heel grappig. Blijkbaar is dat daar heel normaal. Dus aten wij rijst met kip en vis in de trein! :)

Rond haf 1 's middags kwamen we aan. De lonely planet volgend namen we de ferry naar de overkant van de rivier. Een mini bootje waarin we voor 10 eurocent pp naar de overkant werden gevaren. Erg schattig!
We zochten naar een guesthouse en vonden een prachtig, pitoresk houten guesthouse met uitzicht over de rivier. We hebben een kamer met balkonnetje en een gedeelde badkamer. Ilse kreeg de schrik van haar leven toen daar ineens hagedissen sprongen, maar goed alles went :P
's Middags een fiets gehuurd om dit stadje te verkennen. Naar prachtige ruine's gefietst! Echt ongelogelijk hoe mooi alles hier is.
Na de reuni's besloten nog een stuk te fietsen en uiteindelijk kwamen we uit bij... OLIFANTEN!!
Gewoon aan de rand van het dorp. Thaise mannen op de beesten en ze de rivier laten schoonmaken door riet etc eruit te halen. Geweldig!! :)
We stonden echt maar op een paar meter afstand!!

Nu zijn we weer terug in ons guesthouse. We hebben heerlijk aan de rivier thais gegeten. Zo nemen we een heerlijke douche om al het zand van ons af te spoelen.

Morgen is het plan om naar Kanchanaburi te gaan, waar de river kwai is.

Toedeloe!!!
Val&Ils

• 02 Augustus 2009 - 12:59

Gerdien:

Hallo lieverdjes,
    Wat een leuk verslag weer, er is iedere dag weer zoveel nieuws te beleven daar! Wat geweldig zeg dat jullie die olifanten tegenkwamen. Veel plezier bij de river Kwai morgen! Dikke kus, Ruud en Mama Gerdien

• 02 Augustus 2009 - 13:29

Paps En Mams:

Jullie druk op jullie vakantie. Gelukkig maar, dan kan je veel zien. Morgen is er ook veel te zien in Kanchanaburi. Ik heb het opgezocht. Veel plezier maar weer. Had nu maar en klamboe tegen de hadedissen.

• 02 Augustus 2009 - 13:30

Paps En Mams:

Ik bedoelde natuurlijk:
    Jullie hebben het maar druk op jullie vakantie.

• 03 Augustus 2009 - 08:59

Esmeralda:

zucht...ik wil zo graag terug nu. komt me zo bekend voor, jullie avonturen in Bangkok. Heerlijk, wat een geweldig land en erg leuk om te lezen!

• 03 Augustus 2009 - 10:15

Gwen:

Wow super meid, dat je dit reisverslag hebt! Ik blijf je volgen!! En een geweldige tijd!!!

• 03 Augustus 2009 - 18:29

Marieke En Vincent:

Joehoe!
    Hoe gaat het daar? Zo te lezen beleven jullie genoeg! Wij zijn vandaag weer thuisgekomen en helemaal moe van het vliegen. Over die boeken; een etentje lijkt ons wel wat ;) We blijven jullie volgen!
    ps. goed nieuws: vincent gaat mee naar de sportschool! Met andere woorden: hij kan mij dus meeslepen! Heel veel liefs vanuit het Arkelse!

• 04 Augustus 2009 - 08:39

André Deunhouwer:

Hey,

Zo te horen hebben jullie het ook prima naar jullie zin! Mooizo!
    Wij zijn inmiddels neergestreken op de witte stranden van Hoh Samui!
    We zijn redelijk lang in Chiang mai gebleven, als je nog tips nodig hebt, die niet in de lonely planet staan :P Laat maar weten! Have fun

• 04 Augustus 2009 - 18:02

Kris:

Haai!! Olifanten, vervelende taxi's, lekker eten en leuke marktjes, klinkt geweldig :D Hou idd je backpack lekker licht, zodat je mooie dingen kan meenemen als je teruggaat! Foto's zien er mooi uit, wil er nog veel meer zien!! Groetjes, liefs en veel plezier!! Laat je niet afzetten door die taxi chauffeurs, van te voren prijs afspreken? XXX

• 05 Augustus 2009 - 08:38

Oma Kuijer:

Wat een verhaal. Wat een belevenis. Hoe het in de jungle is , lees ik de volgende keer wel bij mama. Ik kom niet in Thailand met al die hagedissen en al het andere ongedierte.
    Veel liefs en plezier van oma