Dag 21 en dag 22 in maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Dag 21 en dag 22 in maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Dag 21 en dag 22 in maleisie

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

19 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 21:
Vandaag stond een reis naar de Cameron Highlands voor de boeg! Met minibus vertrekken we richting de bergen en om 10 uur komen we aan. Lekker vroeg, dus we hebben de tijd om een guesthouse te zoeken. We komen terecht bij Twin Pines: een gezellig knus guesthouse met prima challetjes. Tijd om wat te gaan bekijken! Er zijn rond het plaatsje waar we verblijven veel wandelroutes door de bossen/jungle. We kiezen een pad wat op loopafstand van ons dorpje is. We lopen langs een bergwand, door dichte jungle en langs een mooie waterval. Er zijn verder geen mensen, dus het is lekker rustig. Er zitten ook veel mooie vlinders die om ons heen fladderen. De paadjes zijn in het begin makkelijk, maar worden snel lastiger en glibberiger. Ilse komt er niet zonder kleerscheuren vanaf... geen zorgen, ze is inmiddels wel wat gewend ;)
Na zo'n anderhalf uur lopen komen we aan het eind van het pad... maarrr. hoe moeten we terug? Terwijl we de kaart bekijken stopt een echtpaar, en vraagt of we een lift naar het dorp willen: dat willen we wel :D
Het is een gepensioneerde engelsman met z'n aziatische vrouw. Het blijkt dat hij een reisgids over de natuurparken in Maleisie heeft geschreven. Erg aardige mensen!
Terug in het dorpje gingen we door naar de volgende attractie. We willen een Boh theeplantage gaan bezoeken. Eerder vandaag werd ons verteld dat de bus om 15 uur zou gaan. Maar helaas, hij gaat de rest van de dag niet... Als noodoplossing worden we in een bus met een andere bestemming gepropt. Onderweg worden we vlakbij de plantages afgezet. Maar vanaf daar is het nog 2km lopen... Na een klein stukje lopen, stopt er al snel een auto of we een lift willen. Wat een aardige mensen hier toch :D
Bij de plantages aangekomen genieten we van het prachtige uitzicht! We drinken op een groot balkon (met mooi uitzicht) een kop Boh thee en maken nog een stop in het winkeltje. Ja Pascal en Wendy, de buit is binnen ;) jullie genieten binnenkort ook weer van Boh thee!
Omdat we het liften aardig te pakken hebben, besluiten we ook de terugweg te liften. Op de parkeerplaats wil een vriendelijk stel ons wel een lift geven tot de hoofdweg. Vanaf daar weer op zoek naar een nieuw slachtoffer en ditmaal zijn het twee Maleisische jongens die ons bij het guesthouse kunnen afzetten. Goedkoop en snel!
's Avond moeten we kiezen: Jungle van Taman Negara of Strand van de Perhentians... een moeilijke keus, maar uiteindelijk kiezen we voor het eiland!
Dus boeken we een minibus voor de volgende morgen.

Dag 22:
Per minibus vertrekken we richting de oostkust. Het wordt en rit van ruim 4,5 uur... Deze doorstaan we goed en per boot worden we naar het eilandje gebracht. Het is er prachtig. Een echt 'bounty-eiland'. Het is klein en primitief. Zo hebben we overdag geen stroom, geen geldautomaten, geen telefoonbereik en koud water. Maar het is hier heerlijk! Valentino heeft voor morgen twee duiken geboekt (is hier prachtig schijnt) en Ilse gaat lekker luieren. Omdat internet hier kostbaar is, komt het volgende verhaaltje pas weer in Kuala Lumpur. Waar we zaterdag heen vliegen met een binnenlandse vlucht (geen geld hier, snel en goede service).
Oma Wakker, we hebben nog geprobeerd te bellen om je te feliciteren met je verjaardag, maar je was niet thuis. Dus bij deze: Nog gefeliciteerd!

Tot in KL!

• 19 Augustus 2009 - 14:01

Oma Wakker:

Wat leuk dat jullie aan mij gedacht hebben al zijn jullie zo ver van Leerdam vandaan.denk maar vast aan de spareribs die je nog te goed hebt. en wat fijn dat het allemaal naar wens verloopt Geniet nog maar lekker. liefs opa en oma

• 19 Augustus 2009 - 14:04

Mammie G.:

Lieve schatten, volgens mij hebben jullie nog nooit zo lekker thee gedronken, uitkijkend over prachtige groene theeplantages! Dat lijkt me toch wel het ultime rustgevoel. Ik had dat moment wel even met jullie willen delen, maar ik geniet ook erg van het zien van de foto's en jullie ontspannen gezichten! Veel plezier bij het duiken morgen Valentino en doe voorzichtig! Veel liefs, Mama.

• 19 Augustus 2009 - 14:58

Papa En Mama:

Mooi, die theeplantages.Ik kom wel thuis bij jullie een kopje BOH thee drinken. Dan kunnen jullie meteen jullie avonturen vertellen en de foto's laten zien.
    Van papa moeten jullie de hoogste toren van de wereld in KL niet vergeten. Hij is hier benieuwd naar.Maak maar een leuke foto voor hem.

• 19 Augustus 2009 - 17:38

De Verhoefjes:

Lekker he, die BOH Thee? ;o)

Alvast bedankt voor het binnenhalen van onze buit!! Dat wordt weer genieten van de thee.

Is daar mooi he?
    Grote plantages, kleine fabriek waar het super warm is en dan de shop met al die soorten thee... moeilijk kiezen!

KL is helemaal top. Je moet zeker gaan shoppen onder de torens en onder de grond op de 5e etage lekker sushi eten!

Veel plezier, duik ze en dikke kus knuffels van ons hier.

• 19 Augustus 2009 - 19:57

Robbie:

oma Wakker! Gefeliciteerd nog!

Maar doe maar voorzichtig met al dat liften! :)