Dag 20: Penang, Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Dag 20: Penang, Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Dag 20: Penang, Maleisie

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

17 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Voordat we over vandaag beginnen, nog even een kort verslag over gisteravond (dag 19).
Na het typen van ons verhaaltje besloten we ergens een hapje te eten. Eerst nog wat winkeltjes afgegaan en uiteindelijk zijn we ergens gaan zitten. Het was hetzelfde tentje als waar we geluncht hadden. Het was daar gelijk een gezellige boel. De gasten worden namelijk vermaakt met spelletjes, zoals 4 op een rij en andere denkspelletjes. Soms kon je dan een gratis drankje winnen als je de oplossing wist. Wij hadden wel een beetje het vermoeden dat de dames ook nog ander 'werk' hadden dan bedienen. Overal zag je ook vieze oude mannetjes met jonge strakke Thaise vrouwtjes/meisjes... bah... Ook in ons hotel zag je veel Thaise van lichte zeden. Er werd 300 bath (15 euro) gerekend voor vrouwelijk gezelschap (zie foto) Het is duidelijk dat het sekstoerisme in Phuket groot is, helaas.
Terug naar het restaurant: Ilse speelde dus 4 op een rij met een 'hoertje' en Valentino moest een aantal denkspelletjes doen. Denken is moeilijk op vakantie, dus niet gelukt ;)
Het was een gezellig avondje en we zijn goed vermaakt.

Dag 20:
Vanmorgen zijn we om 9 uur opgehaald bij het hotel. Op naar het vliegveld van Phuket! De chauffeur had blijkbaar haast, of formule 1 aspiraties... We hebben al wat meegemaakt, maar hij reed echt als een idioot! Ilses maag had het ook te verduren...
Uiteindelijk zijn we heelhuids/maags op het vliegveld aangekomen. Ingechecked en wel gaan we door de douane. Met in ons achterhoofd: 'drugs is dead', wat je hier en daar leest op de bordjes... Goed op de tassen letten dus! We maken nog wat Thais geld op en gaan snel boarden, want de final call wordt al ineens omgeroepen. Het blijkt dat we met een vliegtuigje vliegen, dat voor een achtste met passagiers gevuld is. En het is echt een klein (maar fijn) propeller-vliegtuig.
Na een dik uur vliegen (zo om) landen we op de luchthaven van Penang en zo zijn we ineens in Maleisie. Even de klok een uur vooruit zetten en Maleisische Ringit pinnen. We nemen een taxi (ze schrijven zelf Teksi) naar Georgetown.
Het valt op dat Maleisie heel anders is dan Thailand. Het is hier meer westers en rustiger dan Thailand. Ook is het land Islamitisch, dus meer hoofddoekjes en moskees. Een heel andere cultuur dus. Even wennen. Onderweg in de taxi kiezen we een guesthouse uit de Lonely Planet uit. De New Banana. Het is erg simpel (hok met 2 bedden, ventilator, geen raam) maar goedkoop (paar euro per nacht).
De rest van de dag gaan we Georgetown verkennen. Eerst lopen we stukje langs een aantal bezichtigingen. Daarna besluiten we een Trishaw te nemen. Een soort taxifiets, die je meeneemt langs de bezienswaardigheden. Anderhalf uur moest de arme meneer ploeteren om ons voort te bewegen in meer dan 30 graden! Maar hij deed het goed en bracht ons op leuke plaatsen, die we anders niet zouden vinden. Ook sprak hij goed engels, wat we in Thailand niet hoefden te verwachten. Erg leuke ervaring! Onderweg zagen we mooie tempels, moskeen en kerken. Alles bij elkaar en naast elkaar! Uiteindelijk worden we afgezet bij een grote shopping mall. Daar dwalen we wat rond. Ilse koopt een mooi roze horloge ;) Het winkelcentrum is een broeinest voor illegale films, maar we kopen niks.
Tegen de avond zijn we weer terug bij het guesthous. Voor morgen hebben we een minibus naar de Cameron Highlands geboekt! We zijn benieuwd!

• 17 Augustus 2009 - 16:44

Oma Wakker:

Wat zien onze kleinkinderen er goed en gezond uit .En ook zo lekker bruin.Wij genieten veel van jullie reis verhalen Dat zal wel weer veel fitnes worden Veel liefs opa en oma.

• 17 Augustus 2009 - 17:40

Robbie:

Jep deze vuile sukkel leest toch ook weer eens het hele verhaal door :D

Wie won er btw met 4 op een rij? Ilse of het hoertje? Hoeveel moest je btw betalen om een potje 4 op een rij met dr te spelen? ;)

Kusj!

• 17 Augustus 2009 - 20:55

Mamaatje Gerdien:

Hoi lieverdjes, leuke foto's weer, apart al die verschillende geloofshuizen bij elkaar. Leuk verhaal weer, jullie kunnen zo bij een reisprogramma beginnen, erg leuk hoor!
    Veel plezier verder in Georgetown! Dikke kus, Mama en Ruud x

• 18 Augustus 2009 - 09:04

Nele:

Heeej ilse,

net eff al jullie verslagen doorgelezen ! wat een supergave dingen heb je daar allemaal al gezien ! ik ben ondertussen jammer genoeg alweer terug, maar heb wel een geweldige vakantie gehad. de fotos zijn op hyves te vinden !
    geniet er maar van

Groetjes

• 18 Augustus 2009 - 12:26

Annabelle:

Hoi Ilse en Valentino,
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen.
    Nog heel veel plezier!
    Groetjes, Annabelle

• 19 Augustus 2009 - 17:45

Pascal:

Een feest van herkenning als ik dit allemaal lees. Ik wil ook weer!!

Wij hebben net een weekje Weerterbergen achter de rug. Heel wat anders, maar J&R waren niet uit het zwembad te slaan! Stel waterratten zijn het!! Foto's staan inmiddels op hun Hyves pagina's. -x- !