Avond 16, dag 17 en 19 Koh Phi Phi en Phuket - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Avond 16, dag 17 en 19 Koh Phi Phi en Phuket - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Avond 16, dag 17 en 19 Koh Phi Phi en Phuket

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

16 Augustus 2009 | Thailand, Koh Tao

In het vorige verhaaltje stond dat we van plan waren een massage te nemen. Maar dat liep anders. We aten wat in het centrumpje van Koh Phi Phi en werden overvallen met flyers, van half moon party's tot loverboyshows tot thaibox wedstrijden. We besloten geen massage te nemen en een kijkje te nemen bij een thaibox wedstrijd. Toeristen mochten voor drank deelnemen aan de wedstrijd. De eerste wedstrijd was niet echt spectaculair, maar de tweede ging er hard aan toe. Leuk om een keer gezien te hebben. Teruglopend kwamen we langs een cabaretshow. En hier is cabaret geen Yoep van het Hek die grapjes maakt. Hier zijn het ladyboys die zichzelf belachelijk maken. Ze zingen en dansen en doen. Voor de club stonden ze op straat mensen te 'lokken'. Ilse wilde met ze op de foto, maar het voelde een beetje raar om dat te vragen. Maar ach dan moet je jezelf maar niet zo te koop zetten, ze willen gezien worden, dus op de foto maar!!
Vooral punky ladyboy was leuk! Het is bizar om te zien hoe perfect die 'vrouwen' zijn. Strak in het lichaam en alles lijkt te kloppen. Ze dragen strings, die je geen string meer kan noemen en hebben meer make up dan Patty Brard. ;)
Erg grappig!!!

Dag 17: We genoten van het strand van Koh Phi Phi en het was heeeett! Het was nauwelijks uit te houden en het zeewater was niet eens lekker afkoelend, maar warm.
Na het luieren besloten we wat te gaan zien van het eiland. We gingen naar het viewpoint. Vlakbij ons guesthouse begon de trap naar boven en we dachten daar nemen we even een kijkje. Nou vergeet even maar.
Ontiegelijk steile trappen op naar boven. De trappen in de koopgoot zijn er niets bij, zo'n irritante treden. Helemaal bezweet kwamen we op de berg aan en dachten we te gaan genieten van het uitzicht wat het viewpoint te bieden heeft. Helaas.. was dit pas uitzichtpunt 1 en moesten we nog een takkeneind naar boven. Uiteindelijk boven was het zeker de moeite waard. Even afgekoeld en wat gedronken en genoten van het uitzicht (zie de foto's). Toen weer terug naar beneden.
Langs de shops op het eiland gingen we op zoek naar een kapper. De zon laat Valentino's haar groeien, dus het moest gesnoeid worden. Uiteindelijk 1 gevonden en Valentino heeft weer een lekker kort koppie (een bezoek aan de kapper is hier 5 euro, wat voor hier nog best duur is)
Na de kapper lekker een hapje gegeten en daarna besloten nu dan wel een thaise massage te nemen. Ilse zei van te voren 'ik denk dat ik in slaap ga vallen'. NOT! Na afloop zei Valentino 'wat een marteling.' Van in slaap vallen was geen sprake. Ze stonden op ons, hurkte op ons, lieten spieren kraken waarvan wij niet wisten dat we ze hadden en ze vouwde ons dubbel. Niets geen zachte beweging. Tussen de martelslagen door was het wel genieten en tot rust komen. We kunnen in ieder geval zeggen dat al onze spieren los zijn gekomen. :D
Na deze massage lekker in bed gekropen. Morgen gaan we namelijk het prachtige eiland weer verlaten en naar Phuket!

Dag 18: Op naar Phuket!
Helaas verlaten we Koh Phi Phi. We vliegen namelijk maandag van Thailand naar Maleisie. Dus besloten we alvast richting de luchthaven te gaan en het eiland te bezoeken.
Anderhalf uur afzien in een wiegende boot en daarna met de minibus.
Phuket is groot (in vergelijking met Koh Tao en Koh Phi Phi). Het is erg op toeristen gericht. Allemaal shops en bars.
We besluiten naar het strand te gaan, om ons laatste dagje in Thailand in stijl af te sluiten. Op het strand is het warm. Gelukkig is het water hier wel wat kouder. Er lopen hier veel strandverkopers en ze zijn te opdringerig. Negeren en nee zeggen helpt niet. Wij worden al moe als we deze mensen bezig zien in deze hitte.
Na het strand een duik genomen in het zwembad bij ons hotel.
We gaan zo het centrum opzoeken voor een hapje eten. Morgen zullen we dus het vliegtuig van Phuket naar Penang nemen en Maleisie gaan ontdekken.

We zijn gewoon een beetje sip omdat we thailand moeten verlaten. Dag land van de boedha's, de tempels, de mooie stranden, de ladyboys, de irritante taxichauffeurs, de prachtige natuur en de geweldige cultuur!!
Hallo Maleisie! :D

• 16 Augustus 2009 - 14:38

Robbie:

Ooohh ben ik nu zowaar een keer de eerste die iets achterlaat! :D

Maaruh als het zelfs zover gaat dat ze spieren aan het kraken zijn.. Dan is het best drastisch ;)

En ik neem aan dat jullie wel een paar telefoonnummers gescoord hebben van die Ladyboys voor mij? ;)

Koesjah!

• 16 Augustus 2009 - 16:30

Mama Gerdien:

Oooohh nu ben ik niet de eerste! haha! Lekker kort koppie heb je weer zoon. Jullie zien er allebei heel goed uit, lekker ontspannen en mooi bruin. Leuke foto's weer!
    Hoe lang blijven jullie in Maleisië? Veel liefs en een dikke kus xxxx

• 16 Augustus 2009 - 18:17

Paps En Mams:

Wat een prachtig land,... wij willen ook!
    Zo te zien hebben jullie het uitstekend naar jullie zin. Veel bekijken, cultuur snuiven, lekker eten, uitrusten enz. Op naar het volgende avontuur

Goede Reis

PS

Jullie hebben het steeds over verhaaltjes maar ik moet er iedere keer toch weer bij gaan zitten!
    Bundel het en ga het uitgeven zo kun je je volgende vakantie verdienen!

• 17 Augustus 2009 - 11:39

Esmeralda:

oh wat heerlijk zeg, nog naar maleisie....dat zou ik ook wel willen, maar dat zit er de komende 20 jaar niet in denk ik ;)