Dag 15 en 16 Koh Tao en Koh Phi Phi - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Dag 15 en 16 Koh Tao en Koh Phi Phi - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Dag 15 en 16 Koh Tao en Koh Phi Phi

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

14 Augustus 2009 | Thailand, Koh Tao

Dag 15: Vandaag gaan we verder met onze duiken. Tenminste.. Valentino in ieder geval, Ilse twijfelt nog. Gister zweerde ze het nooit meer te doen, maar nu denkt ze er toch over na. Op de boot nog wat uitleg gekregen over de oefeningen die we gingen doen, over de vissen die we konden gaan zien.
Uiteindelijk heeft Ilse besloten niet mee te gaan duiken. Ze kon mee, maar kon niet meer omhoog wanneer het weer mis ging, dat gaf de doorslag, maar wel lekker mee en gesnorkeld. Valentino was er klaar voor en ging kopje onder. Ilse stond nog aan boord en kon op deze manier mooie foto's maken. Na een paar oefeningen onder water, ging Valentino met de groep lekker rond zwemmen. Het was gelijk raak: we kwamen een mooie rog tegen, een zeeslang (die nog giftiger is dan een gewone slang), een triggerfish, barracuda's en een ' opblaasvis'.
Valentino genoot! :) Hij voelt zich als een vis in het water. De tweede duik was op een andere locatie. Daar deden we weer wat oefeningen, zoals je masker af en op zetten onder water, daarna weer lekker vrij zwemmen en kwamen we een mooie school vissen tegen die eruit zagen als 1 grote bal. Na de tweede duik was Valentino officieel open water duiker! :D De twee laatste duiken zijn overigens gefilmd, heel leuk om te zien. We hebben een dvd ervan meegenomen.
Na deze inspannende morgen besluiten we lekker te gaan relaxen op het strand. Het is alweer onze laatste middag op Koh Tao. Om 17.00 kijken we met z'n allen de film van de duik. Na een knuffel van Shirley en het gedag zeggen van Suzanne en Michel gaan wij naar onze taxi.
We gaan namelijk weer verder. Met de taxi naar het haventje, dan met de nachtboot naar Surat Tani, vanaf daar met de bus en de boot naar Koh Phi Phi.
De nachtboot was een heel spectakel. Gelukkig waren wij vroeg en hadden wij een 'normaal' bedje. Je moet je een boot voorstellen met een grote zaal aan boord met allemaal dunne matrasjes waar mensen op konden slapen. Ieder matrasje had een nummer, wat overeen kwam met het nummer op je kaartje. Tenminste voor de meeste (en gelukkig voor ons ook) Had je geen nummer dan kreeg je matje waar je op mocht slapen. Dit tot frustratie van vele mensen. Erg grappig voor ons om de gezichten van deze mensen te zien wanneer ze te horen kregen dat ze op zo'n matrasje moesten slapen. En wat zijn Nederlanders zeikers zeg, jonge jonge jonge.
Maar goed, wij hadden een 'lekker' bedje en sliepen als een roosje. Om 06.00 vandaag werden we wakker. We waren in Surat Tani en met een pick up werden we naar onze bus gebracht. Vervolgens drie uur met de bus, om nog 1.5 uur met de boot naar Koh Phi Phi te varen. En daar zijn we dan op Kph Phi Phi. Een klein eiland in het zuiden van Thailand aan de westkust. Dit eiland is door de Tsunami verwoest geweest. We zien dat het eiland wat opnieuw opgebouwd wordt. Het is hier een plaatje. Na een guesthouse gevonden te hebben (wat trouwens niet mee viel. Er staat hier namelijk geen wind en dus is het warm en wij gingen met onze backpacks een stuk de berg op.. ppff wat een hitte) Maar goed guesthouse gevonden. Een bungalow met garden view. Eerst een frisse douche genomen, want dat was hard nodig na 16 uur reizen. Daarna naar het strand gegaan en lekker gerelaxed en geslapen. Het is echt prachtig hier. Lekker rustig, witte stranden met blauwe zee.
We zijn van plan vanavond onze eerste Thaise massage te nemen, we zijn beniewd!
Morgen zijn we nog de hele dag op dit heerlijke eilandje! :D
Het is weer heerlijk genieten! Wij hebben besloten dat we deze manier van reizen toppie vinden. Iedere dag zijn we weer vrolijk, omdat iedere nieuwe dag ons zoveel moois en zoveel avontuur brengt!

Liefs Val&Ils

• 14 Augustus 2009 - 14:56

Mama Gerdien:

Wat ontzettend leuke en mooie foto's weer! Ik ben supertrots op je, Valentino! Wat moet dat geweldig mooi zijn geweest onder water. Ik ben erg benieuwd naar de dvd. Ik kan goed zien op de foto's dat jullie lekker aan het genieten zijn. Prachtig eiland hoor, Koh Phi Phi! Geniet maar lekker van de massage en veel plezier daar! Dikke kus en liefs, Mama

• 14 Augustus 2009 - 16:55

Esmeralda:

pff ik vind het al knap dat je ging duiken ilse, jammer dat je het niet gehaald hebt, maar ik krijg het al benauwd van snorkelen. wij zijn ook op koh phi phi geweest, maar wij vonden er niets aan haha. saai en niet bijzonder, maar het was dan ook volledig bewolkt toen. geef mij nog steeds koh samui maar hihi

• 14 Augustus 2009 - 21:11

Paps En Mams:

Yes stoere fotos van een macho Valentino, dat hadden we gevraagd, helemaal goed!Maar deze foto's zijn natuurlijk gemaakt door onze Thaise Ilse. Meid wat ben jij al bruin zeg! En aan je lach te zien heb jij het ook boven water uitstekend naar je zin, houden zo! Net Adam en Eva in het paradijs!

Tot ziens!

• 15 Augustus 2009 - 10:41

Mama En Papa:

Hebben jullie al foto's gemaakt met je bagpack op je rug.Die wil ik wel eens zien. Zwetend in de hitte een berg op klimmen met die grote tas. Dat is pas stoer.

• 15 Augustus 2009 - 17:25

Marandi:

Heeej!

Zo te zien genieten jullie volop. Ilse, wat zie je bruin!!! Ik mis je nu al...
    Veel plezier nog en geniet ervan!
    liefs Marandi