Finding Nemo - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Finding Nemo - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Finding Nemo

Door: Val&Ils&Mat&Bo

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

02 Augustus 2010 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Met de boot vertrokken naar Ras Mohammed, maar voordat we vertrokken eerst egyptisch gedoe... we moesten bij de duikschool papieren invullen en flippers uitzoeken.
Van te voren hebben Nicole en Ilse erg getwijfeld of ze nou wel of niet zouden moeten gaan duiken.. Uiteindelijk besloten het er toch op te wagen.
Eerste stop met de boot was een snorkelstop. Achter de gids aan, veeel moois gezien!! :)
Tussen de irritante russen die met hun flippers door ons heen probeerde te trappen. Toen er 1 op koraal ging staan, heeft Val hem even hartig toe gesproken.
Tijdens het snorkelen een mooie rog gezien en heel veel gekleurude visjes en koraal! Zie de fotos!!
Nicole heeft het snorkelen inmiddels onder de knie en de rest vreest niet meer voor zijn/haar leven met Nicole in de buurt!!!
Daarna weer op de boot verder naar de volgende stop. Ras Mohammed is trouwens hier een nationaal (onderwater) park.
De volgende stop moeten we eraan geloven. Met zenuwen in onze buikjes gaan Nicole, Valentino als eerst te water. Voor Valentino natuurlijk appeltje eitje, dit duik avontuurtje. Voor Nicole erg spannend. Toen ze eenmaal in duikpak was gehezen sprong ze het water in, waar ze het heel even erg benauwd kreeg, want hoe adem je door zo;n gek ding. Gelukkig had ze gauw in de gaten hoe het werkte en ging ze down under. En je had haar gezicht moeten zien toen ze weer boven kwam, vol geluk! :)
Een angst overwonnen, een ervaring rijker!
Zo ook voor Ilse, die na haar dramaduik vorig jaar weer probeerde een duik te maken! Onderwater af en toe even een dejavu naar vorig jaar, maar ook de hele duik afgemaakt (en toch wel een beetje blij dat ze weer veilig boven water was).
Voor Mat geen zenuwen, maar genieten! Mat heeft vijf roggen en nemo vissen en een hele grote vis (geel) met tanden gezien. Dankzij onze super onderwaterhoes mooie foto's van alles kunnen maken.
Met de boot weer verder naar de derde stop, waar Val en Mat nog een duik maakte en Nicole en Ils gingen snorkelen en foto's van de mannen maken. Erg mooi weer!!!
Na deze vermoeiende dag vroeg naar bed, want we waren op...

Vandaag stond weer in het teken van relaxen! Dus lekker aan het strand gelegen en gesnorkeld.
Onder water zagen Bo, Mat en Val een vis van maar liefst 1 meter.
Nicole sprong gillend Ilse's luchtbedje op en bleef maar roepen ' zo'n grote vis heb ik nog nooit gezien'.
We gaan zo hier in het centrumpje een tentje zoeken om te eten.
Morgen moeten we weer vroeg op, want we gaan Japies (kameel) berijden en naar Dahab!!

Tot de volgende keer!!

• 02 Augustus 2010 - 19:32

Mamita:

In één woord: prachtig!
    Wat een mooie foto's zeg!
    Goed gedaan Ilse en ook Nicole, fantastisch dat jullie je angst hebben overwonnen, jullie kunnen trots zijn op jezelf! Daardoor hebben jullie nu al dat moois onder water gezien.
    Veel plezier met de kamelen, Valentino hebben al ervaring, dus dat wordt genieten.
    Veel liefs, Mama G.

• 02 Augustus 2010 - 19:33

Mamita:

P.S., Ik bedoelde, Valentino en Ilse hebben al ervaring met de kamelen.
    Slip of de toetsenbord.

• 02 Augustus 2010 - 20:26

Paps En Mams:

Erg mooie foto's met een goed verhaal! Maarre... zien jullie ook nog iets boven water? Wij verwachten ook wel wat fotos van jullie bij Japie de kameel. Zo'n bovenwaterbeest noemen ze ook wel woestijnschip dus pas op dat het geen zandhappen wordt als je eraf "duikt". En kindertjes moeders begint zich nogal zorgen te maken over de voortgang m.b.t. de zoektocht naar aapjes. Iedere keermelden jullie "no progress"

Groetjes ons

• 04 Augustus 2010 - 17:53

Esmeralda:

Wat stoer dat je toch gedoken hebt!! Respect!! maar pfff, wat een hitte zeg! Ras Mohammed zijn we ook geweest trouwens!