Tripje Cairo - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Tripje Cairo - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Tripje Cairo

Door: Val&Ils&Mat&Bo

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

29 Juli 2010 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Een reisje naar Cairo vanaf ons hotel is een hele reis op zich. We moesten maar liefst om 3.00 uur (!) opstaan... gaaaap. Gelukkig had het hotel een lekker ontbijtpakketje gemaakt. Om 4.00 uur werden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Om 6.00 ging onze vlucht naar Cairo. Wel een beetje een vreemd vliegtuig waar je via de 'kont' moest instappen... Dat werkte dan ook een beetje op de zenuwen van Nicole, want ze houdt al zo van vliegen ;) Na een korte vlucht van 45 minuten kwamen we in Cairo aan. We waren met een klein gezelschap van 7 man. Wij, Michel en Joyce en een Aussy mevrouw. We kwamen tot de conclusie dat je niet zelf in Cairo wilt autorijden. Want ze rijden echt met een blinddoek om...
Onze eerste stop was het grote historische Museum van Egypte. Daar zagen we de waardevolle schatten van Toetanchamon, mummies en beelden.
Daarna zijn we naar een marktje geweest, waar ze maar al te graag iets wilde verkopen. Vervolgens zijn we een hapje gaan eten op een boot aan de Nijl, met uitzicht over de Nijl. Met gevulde maagjes gingen we richting het hoogtepunt van de dag: De Piramides van Gizeh. Maar voor het zover was, maakten we nog een stop bij het Papyrus instituut. Daar lieten ze zien hoe je papyrus maakt en je kon uiteraard ook papyrus kopen met een mooie afbeelding erop. Daarna dus door naar de piramides, die je al van ver kon zien. Erg indrukwekkend! Eenmaal daar mochten we zelf wat rondlopen en veel foto's maken. Ook hebben we de beroemde sfinx bezocht, ook erg indrukwekkend!
Na dit hoogtepunt, gingen we nog even bij een 'vriendje' van de gids langs: een parfumwinkeltje. Iedereen had daar erg vee 'zin' in... Na wat uitleg over parfum en wat drinken hebben we vriendelijk bedankt en gingen we weer naar het vliegveld. We waren ruim op tijd, maar er was helaas geen bal te doen op het vliegveld en het was enorm druk. Met wat improvisatie hadden we een zitplaats op de bagageband gecreeerd. Daar hebben we met z'n allen lekker gekaart tot het tijd was.
Al met al een drukke maar onvergetelijke dag!

• 29 Juli 2010 - 19:27

Ingrid:

Haai daar,
    Het ziet er allemaal weer erg leuk en lekker warm uit. Erg leuk om jullie verhalen zo te mogen volgen. Rust nog maar even lekker uit, want dalijk roepen de IBtjes weer ;-)
    Groetjes Ingrid

• 29 Juli 2010 - 19:58

Paps & Mams:

Een goede journalistieke berichtgeving met hopelijk een hoog waarheidsgehalte!
    Dus Matthijs heeft zijn Egyptische schat(jes) eindelijk gevonden. Daarnaast heeft Nicole haar vliegangst nu voorgoed bedwongen want als je in zo'n bromvlieg(tuig) durft te stappen ben je een echte luchtpiraat. Valentino heeft zoals gewoonlijk de trip weer strak geregistreerd op film en foto. En jawel Illy heeft de Egyptische economie weer een impuls gegeven door op de marktjes de binnenlandse(of is het buitenlandse) valuta te doen stijgen!

Groetjes van de thuisblijvers en oma.

PS
    Wij hebben nog steeds 17 graden en stortbuien en kunnen bijna op het gazon snorkelen.

• 30 Juli 2010 - 07:39

Mama Gerdien:

Mooie foto's weer hoor! Wat mooi zeg die pyramides en eten met uitzicht over de Nijl lijkt me ook een hele belevenis! Jullie zien er goed en al lekker bruin uit. Veel liefs vanuit een bewolkt/zonnig/af en toe een buitje Nederland!

• 30 Juli 2010 - 15:07

Mark:

Hoi, ik ga zelf eind september naar Sharm en vroeg me af wat je in totaal kwijt bent voor een dagtripje incl vlucht naar Cairo en de Piramides?

• 31 Juli 2010 - 16:15

Val&Ils&Sam&Saar CC:

Hoi Mark,
    tripje Cairo incl vlucht is ongeveer 250 euro pp via de reisorganisatie.
    groetjes Ilse