Dag 26 en 27 in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Dag 26 en 27 in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Dag 26 en 27 in Kuala Lumpur

Door: Val&Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

24 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 26:
We vonden het weer eens tijd om lekker uit te slapen. Dus dat hebben we dan ook gedaan ;) Lekker genieten van goede hotelbedden en een warme douche! Na het ontbijt (lekker buffetje) gaan we richting de monorail (een tram op 1 spoor). We gaan vandaag de Petronas Twin Towers bezoeken. De monorail stopt onder de torens. We stappen uit in een groot en luxe winkelcentrum. Prada, Chanel en Gucci lopen we voorbij - niet echt binnen ons budget ;)
Eenmaal buiten buigen we ons hoofd ver naar achter om de mooie torens te bekijken! Prachtig mooi stukje architectuur! We bekijken de torens van beide kanten en maken veel foto's! We zijn niet naar boven geweest, want daarvoor moet je vroeg in de rij gaan staan.
Na het bezoek aan de Twin Towers brengen we een bezoek aan een andere hogere toren: de KL Tower. Een hoge zendmast (net iets kleiner dan de Euromast). We gaan naar 282 meter hoogte in minder dan een halve minuut. Daar genieten we van het mooie uitzicht over de stad en ook de Twin Towers zien we van deze hoogte! Vervolgens gaan we nog een verdieping hoger, waar we een heerlijke lunch nemen. We zitten op een draaiend plateau, en dus genieten we opnieuw van het uitzicht! Het plateau draait 360 graden in een uur. Het eten is trouwens heerlijk! Vooral het dessertbuffet is voortreffelijk! We nemen na de lunch de monorail naar het grootste winkelcentrum van KL: Times Square. Het is echt een giga winkelcentrum van 11 verdiepingen hoog. Op verdieping 7 t/m 10 zit gewoon een pretpark met achtbaan en al! Heel vreemd om te zien! We snuffelen wat rond in de winkels en nemen weer de monorail terug naar het hotel. We zijn moe van al het lopen, dus nemen we lekker een chinese massage. Deze was een stuk minder hardhandig dan de Thaise versie :D
Na de massage (zonder happy ending overigens) eten we een hapje bij de markt. We kopen nog wat souveniertjes (flink afdingen hier) en dan terug naar het hotel. Trusten!

Dag 27:
Blijkbaar hebben we slaap nodig, want we slapen weer lekker uit!
Vandaag gaan we naar de Batu Caves, dit is een heilige plaats voor de Hindoes in Maleisie. Om de grotten te betreden moeten we eerst 272 traptreden bewandelen. De toegang wordt bewaakt door een 48 meter hoog standbeeld van bladgoud. Tijdens onze klim komen we een hoop aapjes (makaken) tegen, die gewillig op de foto gaan (voor voedsel). In de grot zijn er verschillende tempeltjes en er worden ook kinderen 'gedoopt'. Het is een indrukwekkend geheel.
Net terwijl we ons bedenken vanaf waar we de bus terug moeten nemen, stopt een Nl gezin met een huurauto. Ze vragen of we misschien mee willen rijden naar de stad. Dat willen we wel :D
We kletsen wat onderweg en we zoeken naar de juiste weg :P Met z'n allen drinken we nog koffie onder de Twin Towers en nemen daarna afscheid. We nemen weer de monorail richting de Lake Gardens. We bezoeken de butterfly garden. Een prachtige tuin met supermooie vlinders! Als we daarna nog wat rondlopen komen we weer aapjes tegen! We nemen een taxi terug naar het hotel en typen dit verhaaltje :)
Vanavond willen we de Torens at night bekijken (veel lichtjes). Morgen gaan we naar Melaka. Onze reis gaat helaas richting z'n eind :( Nog maar 3 dagen te gaan...

Liefs, Val en Ils

• 24 Augustus 2009 - 11:14

Oma Wakker:

Hallo Valentino en Ilse Hier nog een krabbeltje van ons.jammer he maar aan alle leuke dingen komt ook weer een einde Bedankt voor jullie gezelige reisverhalen. We hebben er heel erg van genoten.Een goede reis terug.Tot spoedig weerzien en welkom thuis liefs opa en oma

• 24 Augustus 2009 - 11:42

Mama Gerdien:

Hey Lieverds,

Wat een prachtige stad, KL, en wat is er veel moois te zien en te doen. Bijzonder dat jullie dit allemaal hebben gezien en ik kan me voorstellen dat jullie nog geen zin hebben om naar huis te gaan. Maar als jullie terug zijn, wacht er een nieuwe uitdaging en dat is ook leuk!

Veel plezier nog, liefs en een kus x Mama en Ruud

• 24 Augustus 2009 - 12:13

Nicole:

He daar!

nog maar 3 dagen lees ik..

Jammer dat het avontuur al voorbij is voor jullie daar..
    was dit het laatste verhaaltje??

tot snel dan maar en een goede terug reis!

Kuss(L)

• 24 Augustus 2009 - 16:13

Papa En Mama:

Het is een heel verschil tussen Bangkok en KL. Leuk om dat verschil te zien. In Singapore is ook zo'n groot shoppingcentrum. Dat zal je wel zien. Ga daar ook maar eens naar de Chinese tuinen en een rondvaart langs de haven is daar ook leuk. Geniet van jullie laatste 3 dagen.

• 24 Augustus 2009 - 18:58

Pascal & Wendy:

Die 272 treden lopen met een temperatuur van meer dan 38C.... nu nog nachtmerries van! ;o)

Wel mooi he, als je dan die grot in loop. (en dan NOG meer trappen ziet)

Veel plezier in Melaka en geniet er nog van.

Groetjes vanuit een (nu regenachtig) Gorinchem

• 24 Augustus 2009 - 21:35

Martine:

En, gebruikten ze bij jullie Chinese massage wel olie, zonder is namelijk geen aanrader...
    Maareh, ziet er weer goed uit allemaal zeg! Helaas nog maar 3 daagjes, aan de andere kant leuk om jullie weer te zien natuurlijk! Kom maar op met die foto's, filmpjes en verhalen!!! Liefs Martine

• 25 Augustus 2009 - 11:06

Robbie:

Hmmm aardige tweedeling tussen de fotos.. Maar beiden wel vet mooi om te zien :D

Oh en 282m in 30 sec.. Is vet snel :D

Over een paar dagen weer kroelen ;)

Kusj!

• 25 Augustus 2009 - 16:20

Robbie:

ps... wat doet "Koh Phai Phi Phi Krabi Thailand" betekenen? :D

"De mensen in Thailand haten je?" ;)