Aan alles komt een einde.. - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Aan alles komt een einde.. - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een einde..

Door: Val & Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

25 Oktober 2010 | Nederland, Gorinchem

De BBQ was een succes, heerlijk rustig samen gegrild en genoten! :)
De volgende dag vertrokken naar Key West. Het zuiderlijkste eiland van de USA. Om daar te komen rij je één hele lange weg over, maar gelukkig een prachtige weg.
We gingen over 42 bruggen om Key West te bereiken. Het leek wel een beetje Ottoland... één lange weg met ipv weilanden links en rechts oceaan! ;)
Ondeweg gestopt bij het Bahia Honda National Park.. een prachtig natuur gebiedje, vlak langs de weg. Hier konden we even afkoelen in de zee en relaxen op het strand.
Valentino is met snorkelen hier een enge baracuda tegengekomen.
Vervolgens weer verder met ons ritje.. over de 7 miles bridge. Once you're on, you can't stop. Dus Ilse zat met de camera's klaar om dit vast te leggen!
Uiteindelijk aangekomen op Key West en onze spullen snel in ons hotel gedropt! :)
Snel het stadje in om het te gaan bekijken.. en daar was genoeg te zien.
We liepen naar het zuiderlijkste punt van USA.. (tenminste dat zeggen ze, eigenlijk is er nog een zuiderlijker punt)
We lopen langs allerlei winkeltjes en barretjes en drinken wat op een piertje met heel veel gezellige gekleurde tafels en stoelen.
We blijven zitten tot zonsondergang die daar schitterend is.
We komen 'per ongeluk' bij Bahama Village, waar allerlei kraampjes staan met souveniers en eten. Erg leuk! :)
Ook 's avonds wandelen we weer door Duval Street langs de winkeltjes en proeven goed de sfeer van Key West.
In Key West is alles een beetje over de top.. zo zien we man-vrouwen in een auto die mensen naar barren lokken en we zien een zonnebank bruine, oude, gelebberde man met een tangastringetje op straat.. Wat nou schaamte, helemaaaal niet ;)

Die nacht worden we een aantal keer wakker van een geluid wat we niet goed kunnen plaatsen... regen... grrrr..
's Ochtends vresen we het ergste want er staat een hele laag water bij ons hotel.. rennend naar ons ontbijtje dus. Gelukkig klaart de lucht op en kunnen wij ons klaar maken voor onze jetski toer rondom het eiland!!! :)
Wat was dat ontzettend gaaf.. Valentino reed, Ilse met haar handjes om hem heen, want we gingen hard!! Zo'n 60 kilometer per uur! :)
We rijden in een groepje met een man die onze een aantal plekken wijst, zo sjeezen we onder de brug door waar we op de heenweg overheen kwamen en kwamen we weer langs het southernmost point.
Echt top! :)
Na deze toer, lopen we nog maar een keer langs alle winkeltjes, we krijgen er geen genoeg van! :)
En dan helaas... moeten we ook Key West weer verlaten. Na ongeveer uur rijden komen we weer aan in Miami!
We kijken nog wat winkeltjes (Val koopt een spijkerbroek, want NL schijnt nogal koud te zijn) en eten voor de laatste keer aan de Boulevard van Miami Beach!
We duiken daarna snel ons bedje in, want om 06.00 vliegen we van Miami naar New York..
En over die vlucht gesproken, dat was geen pretje...We waren ongeveer 5 meter boven de langingsbaan toen er ineens een vreemde windvlaag kwam, waardoor ons vliegtuig niet kon landen. Hup de lucht weer in. Ilse vreesde even voor haar leven, maar Valentino beloofde haar dat alles goed kwam!
En dat kwam het, poging twee ging beter en we kwamen aan in NYC.
Omdat we een aantal uur hadden totdat ons volgende vliegtuig kwam, besloten we een glimp van NY op te vangen! Met de metro naar Times Square gereden om weer overdonderd te worden door het geweldige New York!
Op het vliegveld Andre Aggasi nog gespot en na een goede vlucht en een heerlijk ontbijt bij Mama Gerdien en Ruud zijn we nu weer thuis en draait de wasmachine op volle toeren! :)

Wat is de wereld toch mooi!

• 25 Oktober 2010 - 19:25

Kris:

Ziet er allemaal gaaf uit! Ik kan niet wachten om de verhalen te horen!