Dude, where's my car? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Dude, where's my car? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Dude, where's my car?

Door: Val & Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

19 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondagochtend zijn we vroeg vertrokken naar Schiphol. Na een korte vlucht naar Parijs, maakten we een overstap voor onze vlucht naar Miami. Overstappen was geen pretje, Fransen zijn blijkbaar niet erg efficiënt met het verdelen van mensenmassa's... even dachten we de aansluiting niet te halen. Maar uiteindelijk vertrokken we met een uur vertraging. Na een lange vlucht (9,5 uur) met krijsende kids, kwamen we aan in miami. Na ongeveer 20 controles gingen we op zoek naar de autoverhuurder. Deze vertelde ons dat de gekozen auto wel erg klein is...Nee hoor voor ons prima. Komen we bij die auto, staat er een grote Ford explorer voor ons klaar (zie foto). Zonder veel moeite hebben we miami beach en ons hotel gevonden. Eenvoudig hotel, maar perfecte locatie! We hebben gelijk het strand verkend en 's avonds een hapje gegeten aan Ocean drive. Daarna op tijd naar bed, want we waren al bijna 24 uur op. Gisteren werden we weer vroeg wakker en zijn we met de auto richting Key Biscayne gereden, een schiereiland met een prachtig natuurgebied en strand. Daar hebben de ochtend doorgebracht. Er waren veel wilde diertjes, zoals eekhoorntjes en gigantische spinnen. Ook was er een mooie vuurtoren die we hebben beklommen. Op de terugweg wilden we door little Havana rijden, maar we konden het niet zo goed vinden... toch hebben we een goede indruk gekregen van het minder goede leven in miami. De rest van de dag hebben we lekker liggen bakken op miami beach, nadat we een echte amerikaanse hamburger hadden gehaald! miami is een geweldige stad en we zien allerlei dingen die je in nl nooit ziet. Je kan hier namelijk prima met je wasbeer op je hoofd door de stad fietsen of op je skateboard met auto's meeliften!
Vandaag hebben we weer heerlijk aan het strand gelegen, life's good! Super lekker weer = wij verbrand... Aan het eind van de middag zijn we naar een giga grote shopping mall gereden. Het is zó groot, net een vliegveld. Daar hebben we wat rondgeslenterd en ils heeft een paar Uggs op de kop getikt. Op de terugweg zijn we langs de skyline van miami gereden, prachtig verlicht in het donker! Ook hebben we de roze verlichte Bacardi Tower gezien. Via de getto (mensen liggend op de stoep) downtown zijn we terug gereden.
Morgen rijden we naar de Everglades om krokodillen te voeren. Daarna door naar Key Largo, waar we een huisje hebben geboekt bij het strand!

See ya later!

Ps: foto's uploaden gaat niet echt, aangezien we via Val's telefoon verhaaltjes typen...houden jullie tegoed!

• 20 Oktober 2010 - 05:22

Robert:

Woehoe!! Inderdaad een forse bak :) En ik was toch hopenlijk niet de reden dat jullie zo vroeg wakker waren? (A) Zal niet meer bellen :P

Have fun daar!

(K)

• 20 Oktober 2010 - 08:31

Mama Gerdien:

Mooie auto hoor! Veel plezier in de Everglades en pas op de vingertjes hé!
    Veel liefs en een dikke kus.

• 20 Oktober 2010 - 08:42

Willemijn:

Ons advies opgevolgd, haha goedzo :D xxx

• 20 Oktober 2010 - 09:26

Pascal:

Ik zie 2 walvissen op het strand!!

O nee, zijn 2 Amerikanen...
    ;)

Have fun you guys!

• 20 Oktober 2010 - 11:34

Marieke En Vincent:

Joehoe! Klinkt weer fantastisch hoor! Heel wat beter dan de avonturen die wij hier in het regenachtige Zeeland beleven ;)
    Nee hoor, hier is het ook heerlijk. Lekker uitrusten. Heel veel plezier nog jullie! xxx

• 20 Oktober 2010 - 14:02

Paps En Mams:

Hallo vanuit een zeer zonnig Kreta! En ook wij hebben een auto gehuurd. Ja,ja een zeer ruim bemeten Nissn Micra. Hij rijdt wel fijn.En ook wij hebben een vuurtoren gezien,een heel oude. Wij zijn vanmiddag naar het Kretiaans monument geweest. Het is een oud klooster. waar 150 jaar geleden een slag met de Turken is gevoerd, waarbij 1000 mensen om het leven kwamen en waarvan de schedels liggen opgeslagen. We hebben er vrolijke foto;s van gemaakt. Morgen gaan we als eerste en enige dag een dag strand en zwembad doen, We moeten toch bruin worden en uitgeriust zijn. Van avond gaan we lekker Grieks eten. Foto's zien jullie thuis wel. We weten niet hoe dat moet. De pc zijn hier uitgerust met een grieks toetsenbord. Lekker makkelijk. alfa, beta en gamma, verder komen we niet.

Groetjes

• 20 Oktober 2010 - 15:24

Martine:

Gaaf hoor allemaal weer! Geniet ervan! Hopelijk ga ik ook richting de zon eind deze week.. Bestemming: onbekend ;). Tot gauw!! x