Animal planet - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Animal planet - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Animal planet

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

13 Juli 2013 | Australië, Byron Bay

Daar zijn we weer... Heel wat kilometers erop zitten..
Van katoomba reden we naar port Stephens, tenminste dat dachten we..
Terecht gekomen in de middle of knowwhere, pikkiedonker en omkeren was niet zo makkelijk.. Omdat het al laat werd, maar een camping langs de weg gezocht en ons vermaakt met rummikub.. Ook gezellig!
De volgende dag een nieuwe poging port Stephens. Gewandeld over het strand. Nicole is naar het stadje gewandeld en wij hebben lekker met Sam in de speeltuin gespeeld. Hij vindt glijden helemaal geweldig!
Terug bij de camper, waren er allemaal papegaaien. Sam heeft deze samen met de buurkindjes brood gegeven. Ze zaten zelfs op zijn hoofd, hij keek zijn ogen uit!
Het is hier niet echt lekker weer en hoewel het strand prachtig is, is het met regen toch niet zo aantrekkelijk. We besluiten om maar flink door te rijden naar boven, op naar de zon!
Op weg naar Coffs Harbour.. Onderweg gestopt bij een soort dierentuin maar dan veel vrijer. We aaien de koala's, we geven de kangaroo's eten en we kijken naar de aapjes! Super leuk!
Coffs harbour is een leuk surfersplekje. Nicole kijkt alvast hoe het moet terwijl Sam druk in de weer is met zijn nieuwe emmertje en schepje. We hebben eindelijk weer zon, heerlijk! 's avonds komen Martine en Michel langs! Super gezellig en lekker tips uitgewisseld.
Na coffs harbour zijn we doorgereden naar byron bay.. Onderweg gestopt bij minnie water ( tip Martine en Michel) prachtig stukje kust, met veel pelikanen. Helaas geen walvissen of dolfijnen gezien. Onderweg zien we skippy na skippy, gelukkig levend want eerder zagen we al dode langs de weg liggen..
Bijzonder om die beesten zo langs de weg te zien.
Nicole is nu trouwens haar eigen gang aan het gaan en begint binnenkort met haar surfcursus. Lekker wat family time voor ons :)
En we hebben een heerlijke dag. Sam was vroeg wakker (half 7) en toen was de lucht al blauw. Lekker over het strand naar een uitkijkpunt gewandeld. Het is hier echt een surfers paradise, de hele zee is er vol mee. Na Sams dutje lekker naar het strand gegaan. Heerlijk!!
Sam vindt de zee helemaal leuk. Hij stond er tot zijn middel in en iedere keer als er een golf kwam riep hij woeeeii. Hoe hoger hoe beter. Als we terug liepen Nasr het strand, liet hij zichzelf vallen.. ' hè jongens, ik wil teruuuug'..
En als we dan op onze handdoek lagen, bleef hij maar wijzen naar de zee ' die die', dus het merendeel van de tijd lekker met Sam in de zee gespeeld! En.... tijdens dat spelen, zagen we ineens dolfijnen! Echt super.. dicht bij de kust ( we schatten zo'n 75 m).. Een super dag! Sam ligt nu lekker in zijn bedje te slapen en val gaat een biefstukje voor ons maken... Hmmm.. Echt vakantie!

• 13 Juli 2013 - 15:42

Stijnie:

Wij zijn weer thuis en even heerlijk jullie verhalen zitten lezen. Het plezier en genot spat er echt vanaf!! Wat die kleine Sam al niet allemaal al mee mag maken in zijn jonge leventje, top!
    Dat van het steeds meer weer willen zwemmen is erg herkenbaar. Dycke wilde op vakantie ook alleen maar 'water' haha en als ze er in was er ook echt voorlopig niet uit! Da's echt genieten hè! :-D

Nou veel plezier nog daar, ik hoop dat jullie nog veel moois mogen zien en beleven daar!

• 13 Juli 2013 - 19:56

Carolien:

Wat een heerlijk verhaal om te lezen! Die kleine Sam kijkt zijn ogen uit. Ik hoop dat jullie nog vele mooie weken tegemoet gaan. Geniet! Liefs Carolien

• 14 Juli 2013 - 04:16

M&M:

Gelukkig toch nog dolfijnen gezien!!! Super! Het was zeker gezellig :) liefs ons

• 15 Juli 2013 - 20:44

Paps, Mams, Opa En Oma:

Hallo allemaal,

Jonge, jonge wat hebben wij spijt dat we niet mee zijn gegaan! De zee, de mooie natuur en de dieren op jullie foto's, het is een geweldig land. En nu allemaal samen apart, nicole aan de wandel, Matthijs nog in Nieuw Zeeland wat een wereldreizigers zijn jullie zeg! Maar even tussen 2 haakjes ik heb nog geen stoere surf foto's van Nicole gezien, hoewel ze zegt dat zij al op de plank kan staan. Daarnaast noemt zij mijn windsurfkunde niets vergeleken bij "Australian board surfing"! Maar goed zonder foto's van Nicole in karakteristieke surfhouding op een golf van een metertje of 2 geloof ik er niets van. Mooier nog is een foto van Matthijs en Nicole op die hoge golf.
    Leuk dat ook Sammetje het zo goed naar zijn zin heeft en met de golven wilde spelen. Grandioze foto zeg, van die papagaaivogelparkiet op zijnhoofd, helaas de vogel was gevlogen!

Nog heel veel plezier samen!

• 17 Juli 2013 - 15:16

Pascal:

Erg jaloers op jullie!

Geniet er van en ik zie jullie snel!