Finally... Australie!! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Finally... Australie!! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Finally... Australie!!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

07 Juli 2013 | Australië, Katoomba

Even terug naar Bangkok. Met de boot gingen we naar het grand palace. Het was bloedheet en zoals wij al wisten, moesten we in het grand palace bedekt zijn. Ilse, Bo en Sam kwamen door de keuring heen , maar val niet.
Even snel in de wc wisselen van broek dus. Lekker rondgewandeld bij het paleis, wat erg indrukwekkend was.
De tijd vliegt en we hebben een vlucht te halen.. Dus geen tijd meer voor wat po.. Maar gauw met de boot terug, want we zijn al laat. Eerste boot stonden we op het verkeerde perron, tweede boot accepteerde geen toeristen, derde boor zelfde verhaal... Boot nummer 4 was scheepsrecht. Ongeveer naar het hostel gerend, tassen gepakt en een taxi genomen..
Op weg naar australie! Op weg naar Mat!!
Een super vlucht, het vliegtuig zat niet vol en we werden vooraan gezet, waar ook een basket was voor Sam. Hij heeft ruim 6 van de 8,5 uur geslapen... Heerlijk!!
Op Sydney aangekomen stond er een of andere surfdude met baseballpetje op ons te wachten... oh wacht, het is matthijs!!
Met de taxi naar zijn huis, nog ff kunnen zien waar hij die maanden heeft gewoond. Kort, want hij moest de sleutel inleveren.
Bo en val en alle tassen in de taxi naar ons hostel. Mat en ilse lopend. Tassen droppen en de stad in. We negeren de moeheid ( hebben weer een nacht overgeslagen) en zien Sydney! We hebben de beste gids die er maar is!
Met onze buspassen rijden we overal heen. Een hele moderne stad!
We zijjn met de ferrie naar manly gevaren.
Een mooi uitzicht op het opera house en de sky line van Sydney. Op het strand de eerste surfers gespot en daar lekker wat gegeten. Ook weer terug met de ferrie en nu het mooie uitzicht in het donker. Alles prachtig verlicht! Goed begin van australie. Gauw maar bed we zijn moe.. En dan blijkt dat vooral Sam moe was, hij slaapt namelijk maar liefst 16 uur..
Volgende dag de coastal walk gedaan! Over vijf stranden gewandeld en geëindigd bij bondi beach..
Super gaaf! Sam vindt net op tijd spelen in het zand toch heel leuk, dus die vermaakt zich wel!
Op bondi Beach gegeten ( de jongens kangoeroe) de meisjes durfden dat niet aan..
Mat en Bo zijn s avonds samen op pad geweest. Wij zijn gaan slapen.
En dan.. De camper ophalen.. Makkelijker gezegd dan gedaan.
Met de trein erheen, daarna ( met alle bagage) lopen.. Maar als dat nou het ergste was.. Wij troffen betsie.. En betsie had allang met pensioen moeten zijn... Ze legde 'even' uit hoe alles werkte.. Tempo van een slak..
Toen bleek er ook nog een lek in de camper te zitten en moest er een monteur komen.. Uiteindelijk na 4,5 uur konden we gaan... Finally!
We hebben mat weer gedag gezegd, die is naar nieuw Zeeland. We zien hem over anderhalve week weer.
Wij zijn naar de blue mountain gereden.
Vandaag een prachtige wandeling gemaakt door de blue mountains. Sam bij val op de rug.. Hij viel er zelfs van in slaap. Prachtige waterval, mooie uitzichtpunten wel ontzettend koud.. De wandeling was ondanks de glibberige paadjes goed te doen..
Morgen rijden we richting de oostkust, we zijn wel weer toe aan wat warmers!!
Groetjes familie Campos!

• 07 Juli 2013 - 10:15

Maoma Gerdien:

Hallo lieve allemaal!

Wat een prachtige foto's en wat hebben jullie al veel gedaan en gezien! Leuk dat jullie een paar dagen met z'n allen hebben kunnen doorbrengen. Die kleine Sam vindt het allemaal prima zo te zien, lekker
    slapen in de buggy of op de rug van Papa, heerlijk kereltje! Ik mis je Sam! Ik hoop voor jullie op hogere
    temperaturen aan de Oostkust, maar dat zal wel goedkomen! Doe voorzichtig! Veel liefs voor allemaal en lekker genieten!

• 08 Juli 2013 - 10:46

Paps:

Wat een avonturen weer van onze familie elders op de wereld. Het worden echte wereldburgers op deze manier enzo ver weg! Maar goed als Matthijs(in Nieuw Zeeland) nog verder reist wordt het vanzelf weer dichterbij