Rijden rijden rijden - Reisverslag uit Playa Larga, Cuba van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Rijden rijden rijden - Reisverslag uit Playa Larga, Cuba van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Rijden rijden rijden

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

10 April 2015 | Cuba, Playa Larga

Isidro is weer naar santiago gevlogen, die zien we snel weer. We besluiten dat we naar het aquarium in Havana gaan. We hadden Sam dolfijnen beloofd, je kan het maar gezien hebben ;) er zwemmen hele grote schildpadden en er zijn pelikanen. We gaan naar een zeeleeuwen show en Sam en Saar zijn onder de indruk. Ze vertonen allerlei kunstjes. Saar klapt enthousiast mee en danst op de muziek. Sam zit soms met open mond te kijken. Daarna naar de dolfijnenshow en dat was net zo indrukwekkend. Wij genoten, omdat Sam en Saar genoten! We wilden langs de supermarkt, langs de weg een hele grote gezien. Maar Cubanen snappen het begrip supermarkt niet.. We kwamen buiten met spaghetti en koekjes, maar zonder water, brood, fruit enz... Waar we het vandaan moeten halen.. We weten het nog niet....
Daarna reden we naar las terazzas, onderweg luisteren Sam en Saar naar woezel en pip en vallen allebei nog even in slaap. Niet zo gek, want vandaag begon de dag om half 5, maar hè das al 2 uur later dan de dag ervoor. We komen er wel! ;)
We rijden heuvelachtig gebied in en het ziet er prachtig uit, heel groen en veel water te zien. Onderweg allerlei dieren tegengekomen. Op de snelweg rijden we zo langs verschillende paard en wagens. Leuk om te zien dat ze dat hier nog zo gebruiken.
Bij banos san Juan stappen we de auto uit en gaan we lopend verder. Een klein wandelingetje (over bruggetjes en stenen) brengt ons naar een natuurlijke zwempool. Sam vindt het lopen wel een beetje spannend zegt hij, maar ook super heel erg leuk.. Kijk daar doen we het voor!
We eten kip met rijst, kids hadden honger want ze eten goed. Omkleden en te water maar. Tussen kleine watervalletjes, groter groene bomen en vogeltjes die over vliegen een koele duik, heerlijk! Sam noemt het jungle zwemmen en wil nog heel lang blijven. Saar spettert iedereen nat en heeft het prima naar haar zin. Terug naar onze casa, het werd al laat..
De volgende dag besluiten we naar playa larga te rijden. We hebben een bungalow pal aan het strand. Een klein wit strand met palmbomen, wauw. In de schaduw van de palmboom vinden we een mooi plekje. We zwemmen in de zee, bouwen zandkastelen, kleuren met stokjes in het zand.. We love Cuba!!
Vannacht ging het slapen al stukken beter.. Van 5 tot 6 weer het ritueel van wat drinken en zeggen dat we nog echt even moeten slapen, maar daarna alle vier pas om half 9 wakker. Ze hadden iets in te halen zeker!?