Sunshine coast - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Sunshine coast - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Sunshine coast

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

20 Juli 2013 | Australië, Hervey Bay

We besloten nog een dagje op byron bay te blijven, omdat het niet zo'n lekker weer was zijn we naar een waterval gereden.. Tenminste dat dachten we. Na een heel eind rijden, ging de weg (in de steile bergen) over in een onverharde weg.. Dat vonden we al gauw te link.. Dus maar terug. Nieuwe camping gezocht en lekker over het strand gewandeld.
De volgende dag reden we weer verder naar surfers paradise. Een camping gevonden vlakbij surfers paradise. Het merendeel ( lees alle) campinggasten waren 65plus.. En we weten nu dat Sam het bij de omaatjes erg goed doet. Hij zou er kapsones van kunnen krijgen. Ze vonden hem allemaal even gorgeous enz.. Ze moesten natuurlijk ook allemaal ff vragen hoe hij heet, hoe oud hij is en even zwaaien. Kreeg die arme jongen niet eens de tijd om lekker te spelen.
Volgende dag naar surfers paradise gewandeld. Een soort Miami, mooi strand met hoge gebouwen ernaast! Lekker op het strand gelegen en gespeeld. Enn.. Sam heeft zijn eerste stapjes los gezet op het strand van surfers paradise!!
Vanaf surfers paradise weer verder gereden naar brisbane, waar we Mat en Bo weer zouden ontmoeten. 's Middags in brisbane naar de botanic garden gewandeld, waar Sam lekker heeft geschommeld en gegleden. Iedere speeltuin wil Sam in.. Hij vindt het prachtig!
Na verschillende pogingen om Nicole naar 'onze' straat te loodsen, lukte het dan eindelijk... Nu mat nog en we zijn compleet!
Met trein en bus lukt het hem ook ons te vinden en we eten lekker Nederlandse pannenkoeken met elkaar. De volgende dag rijden we met de camper naar een uitzichtpunt over Brisbane om vervolgens na weer heel wat kilometers de ferry te nemen naar North Stradbroke. Een prachtig eiland. We staan op een camping met een soort privé strand, waar pelikanen rond lopen. Nicole en Ilse liggen lekker te niksen, Val en Mat zijn actief met rugby en Sam schept het hele strand om met zijn schepje. We zien de zonsondergang! Een mooi uitzicht. De volgende dag rijden we naar uitkijkpunten op het eiland. We zien prachtige stranden, dolfijnen en walvissen!
Het is een geweldig zicht, vooral alle dolfijnen! Super!!
We nemen daarna de ferry weer terug en rijden door naar Hervey Bay.. Een hele lange autodag.
Vandaag doen we lekker weinig en maken we een planning voor de komende dagen. We hebben een klein beetje vakantiestress..de tijd vliegt en we willen nog zoveel doen. Nog twee weken voor de boeg!!
We zijn benieuwd naar de rest van de oostkust!! Morgen staat de toer naar fraser island op het programma!

Groetjes de camposjes!!

• 20 Juli 2013 - 10:25

Mama:

Zo te lezen zien jullie weer leuke plekjes en veel dieren. Schitterend dat jullie dolfijnen en walvissen gezien hebben. Ik ben jaloers! Geniet er nog maar van. Kusje voor Sam.
    Mama

• 20 Juli 2013 - 12:31

Maoma Gerdien:

Weer van die prachtige foto's, het is daar ontzettend mooi! En ja Hannie, ik ben ook jaloers! Volgende keer gaan we gewoon mee! En die Sam zet daar gewoon zijn eerste stapjes los! Veel plezier nog de laatste 2 weken! Liefs en een dikke knuffel voor allemaal!