Van strand naar strand - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu Van strand naar strand - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Val&Ils&Sam&Saar CC - WaarBenJij.nu

Van strand naar strand

Door: Val & Ils

Blijf op de hoogte en volg Val&Ils&Sam&Saar

26 Augustus 2011 | Mexico, Playa del Carmen

Vanaf Belize hebben we de watertaxi genomen om weer richting Mexico te gaan. 90 minuten varen en we waren weer aan het Mexicaanse land. Eerst werden we gecontroleerd door drugs honden, maar gelukkig kwamen we door deze keuring en zijn we weer een aantal paspoortstempels rijker!
Met de bus (die er ipv 3 uur ruim 4 uur over deed) gingen we naar Tulum. We hebben gehoord dat je hier prachtige stranden hebt en er zijn ruines. Met de taxi rijden we rond om te kijken waar we gaan slapen. Onze taxi chauffeur met syndroom van down helpt ons een beetje en we kiezen een cabaña op het strand!! Gewoon een hutje op de hei.. euhm op het strand met alleen ´s avonds elektriciteit en een bed met klamboe. Dat was het, maar meer hebben wij ook niet nodig! We hebben tenslotte elkaar!!
Vanaf onze cabaña ben je in 3 stappen op een ongelovelijk prachtig strand. Echt een plaatje! En het is hier heerlijk rustig. Geen massatoerisme, gewoon heerlijk relaxed.
We besluiten om ´s middags maar lekker niets te doen en aan het strand te hangen.
´s Avonds spelen we kaart bij het restaurantje. Ook de volgende dag genieten we weer van de prachtige zee. In Tulum is een ruine en we willen die gaan bezoeken.
We hebben het alleen een klein beetje onderschat. We dachten om half 4 ´laten we daar eens gaan kijken´. De ruine (zeg maar ruines) waren mooier, groter en indrukwekkender dan we dachten. Gelukkig hadden we tot sluitingstijd toch nog tijd genoeg om alles te bekijken. De ruines staan op een klif en dat geeft een mooi plaatje met de azuurblauwe zee op de achtergrond.
´s Avonds kaarten, in het donker, met een piña colada.. heerlijke dag!!
Op naar de volgende plek.. We hebben ervoor gekozen om naar Playa del Carmen te gaan. Eventjes lekker in het toerisme van Mexico op gaan. We hebben een hotelletje aan de quinta avenida, een grote straat met allerlei winkeltjes en tentjes. We zitten tegenover de starbucks, McDonalds, BurgerKing en opeens komen we allerlei Nederlanders tegen. Het is best leuk hier (voor 2 dagen). We liggen heerlijk aan het strand, spelen tennis op het strand en kleuren lekker bruin.
Overal kan je souverniertjes kopen en je kan met kleine aapjes en tijgers op de foto. (wat we niet doen, want dat is veeeel te zielig).
We gaan weer over de straten slenteren en nog genieten van onze laatste dagen van deze, opnieuw, onvergetelijke reis!
Hasta la proxima.
Val&Ils

• 27 Augustus 2011 - 05:28

Amelia:

He wat fijn dat jullie zo aan het genieten zijn!

• 27 Augustus 2011 - 07:35

Paps En Mams:

Zoals iedere morgen zet Hannie meteen de PC aan om te kijken of er nog een verhaaltje is en ,,,,,jawel. En gelukkig de storm ontweken en zo te lezen staan alle hutjes er nog en kunnen jullie daarin slapen. Ik heb Isla Holbox gegoogled en wordt wederom weer erg jaloers....wat een mooi eiland , wat een mooi strand! Volgende keer wil ik mee! Geniet er nog een paar dagen van!

• 27 Augustus 2011 - 16:50

Nicole:

pffff, wat is het daar super mooi.. Die stranden, oneerlijk gewoon!

Geniet er nog maar even lekker van!!

Kusje van zusje.
    P.S. Die zonnebril van Valentino is leuk!! wil ik ook ; )

• 27 Augustus 2011 - 18:11

Mama Gerdien:

Ik kan me voorstellen dat deze reis onvergetelijk is, de foto's zijn prachtig en geeft heel goed de sfeer en omgeving waar jullie in vertoefd hebben weer. Dat hutje op het strand lijkt me ook helemaal geweldig, je hebt inderdaad niet meer nodig om het fijn te hebben. Moet fantastisch geweest zijn om te slapen met het geluid van de zee! Geniet nog van de volgende dagen en tot snel! Ciao ciao xx

• 27 Augustus 2011 - 19:05

Esmeralda:

Heel herkenbaar!! en ook die taximongool!! Toen wij net in Mexico waren reden we, dacht ik, langs een tehuis voor verstandelijk gehandicapten. later bleek dat heel veel mensen er daar zo uitzien haha!
    nog een paar dagen! geniet ervan, want het is hier nog steeds bagger!